به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در چهارمین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان قزوین یادآور شد: به طور ذاتی انسان و جامعه بشری همیشه در 2راهی لهو و لعب و حکمت و معرفت قرار داشته تا جایی که برخی انسان ها خود را همیشه در گرداب مسایل بیهوده می بینند اما بسیاری نیز عزت و آبروی خود را در پرداختن به مفاهیم معرفتی جست و جو می کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود جامعه انسانی ما مانند طلاق ناشی از رفتن انسان ها به سوی لهو و لعب و مسیرهای اشتباه است و خیلی از این افراد کفه حکمت خود را در معرض ضعف و تعطیلی قرار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، قرآن کریم را کتاب تاثیرگذار برروی زندگی افراد دانست و گفت: اثرگذاری این کتاب آسمانی بسیارعجیب بوده و رمز این مساله نیز در حکمت و پندآموزی آن است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه گاهی اوقات دهها سال از عمرمان به خاطر آموزه های خلاف قرآنی می گذرد و متوجه آن نیز نیستیم،گفت: از این رو کلمات پربار و جان افزای این کتاب آسمانی را طوری باید بیان کرد تا تاثیر مثبت و سازنده ای بر روی افراد برجای بگذارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جامعه انسانی ما با گرویدن به برخی گروه ها مبتلا به آن شده که هر کسی به کار خود مشغول باشد، اما قرآن کریم این گروه بندی ها را به هم زده تا جایی که پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند 'قرآن را امام و جلودار خود بدانید و آن را جدی بگیرید'.
امام جمعه قزوین در پایان صحبت های خود، قرآن را امری خیر برای انسان ها برشمرد و افزود: باید برای توجه و عمل به قران از هم سبقت بگیریم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.