به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی باید برنامه های سازگاری با کم آبی را تدوین و ارائه کنند.
وی افزود: برای استفاده بهینه از منابع آبی باید برای تغییر الگوی کشت کشاورزی نیز در دستور کار قرار گیرد.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به برنامه های دولت برای اشتغال گفت: سال آتی، سال امید، نشاط و شادابی در کشور خواهد بود و رویکرد ما برنامه ریزی و تلاش برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان و بانوان در جامعه است.
وی افزود: امسال سهم استان برای ایجاد اشغال، ایجاد هشت هزار و 680 شغل بود و ما ایجاد 10 هزار شغل را هدفگذاری کردیم و تا کنون 9 هزار و 914 شغل در استان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال آتی نیز سهم استان ایجاد 9 هزار و 291 شغل جدید است.
صالحی درباره کمک دولت برای ایجاد اشتغال گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور، تمام اصناف و کارگاه ها که از روز گذشته تا پایان سال 97 افراد را برای آموزش معرفی کنند، از بیمه کارفرمایی معاف می شوند و سهم بیمه حوادث را هم دولت تقبل کرده است.

* توجه به اشتغال در حوزه فناوری
استاندار خراسان شمالی گفت: رویکرد این است که سهم اشتغال در بخش خدمات در سال آتی بیشتر شود و در بخش خدمات نیز اشتغال در حوزه های تکنولوژی و فناوری های نوین و آی.تی مورد توجه است.
صالحی افزود: سال آتی قرار است 100 هزار شغل در حوزه آی.تی در کشور ایجاد شود که سهم استان در این باره ایجاد یکهزار شغل است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای نیز اکنون از عرضه محوری به تقاضا محوری تغییر یافت است و سازمان فنی و حرفه ای موظف است در جای که تقاضا و نیاز برای آموزش وجود دارد خدمات آموزشی ارائه کند.

* قاچاق کالا در استان نزدیک به صفر است
صالحی با اشاره به گزارش طرح شده از وضعیت فضای کسب و کار این استان گفت: در این گزارش، خراسان شمالی جزو سه استانی است که وضعیت کسب و کار در آن مناسب نیست البته اطلاعات این گزارش باید راستی آزمایی شود.
وی با بیان اینکه ما به این گزارش اعتراض داریم و باید جایگاه استان در این باره بررسی شود افزود: این، گزارش ملی است اما باید راستی آزمایی شود تا بتوانیم از آن، در برنامه ریزی ها استفاده کنیم.
صالحی گفت: در این گزارش، وضعیت استان در قاچاق نیز خوب ارزیابی نشده این در حالی است که بر اساس گزارش های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، قاچاق کالا در این استان نزدیک به صفر است.

* پروژه های بالای 60 درصد پیشرفت شناسایی شود
استاندار خراسان شمالی سرعت دادن به تکمیل پروژه های ناتمام که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر اهداف سال آتی عنوان کرد و گفت: در این باره دستگاه های اجرایی استان پروژه هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را شناسایی و اعلام کنند.

* حضور مردم مسئولیت ها را بیشتر کرد
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه تقدیر کرد و گفت: حضور مردم در برنامه های دهه مبارک فجر، مسئولیت مسئولان را بیشتر کرد.
صالحی افزود: حمایت های مردم از نظام اسلامی به این معنا است که مردم انتظار دارند مسئولان برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.
استاندار خراسان شمالی همچنین از اداره کل ارشاد برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قدردانی کرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.