به گزارش ایرنا محمود دلپسند روز سه شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی استان که مرتبط با ایجاد طرح های مشاغل خانگی هستند باید این امر را به عنوان تکلیف پیگیری کنند و طرح های این حوزه را به نتیجه برسانند.
وی خواستار آسان سازی در روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان شد و افزود: بانک ها نباید بهانه ارائه پرداخت تسهیلات به زلزله زده ها و وام های ازدواج را داشته باشند چرا که این امر هیچ ارتباطی به هم ندارد.
وی اظهار کرد: ایجاد طرح های اشتغال و ارائه خدمات بانکی قرض الحسنه یک فرصت است که هم اکنون باید در راستای ایجاد اشتغال و بالا بردن درآمد اقشار نیازمند جامعه از این فرصت استفاده کنیم اما روند پرداخت تسهیلات در این استان بسیار کند و ضعیف است.
وی با بیان اینکه هیچ بانکی در این استان فعالیت 50 درصدی نداشته است افزود: متاسفانه بانک ها در ارائه خدمات به متقاضیان طرح های اشتغال 5 درصد، 2درصد و حتی یک درصد عمل کرده اند که بسیار نامطلوب و کند است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این عملکرد قابل قبول نیست اظهار کرد: تمامی بانک ها و دستگاه های اجرایی تا هفته بعد گزارش عملکرد خود را در این خصوص ارائه دهند.
دلپسند افزود: بانک ها و دستگاه های اجرایی باید از منابعی که وارد استان می شود در خصوص طرح های خود اشتغالی به مردم اطلاع رسانی و همچنین آنان را در روند اجرایی راهنمایی کنند تا زمان را از دست ندهیم.
وی بر رعایت استاندارد های حداقلی در اجرای طرح های اشتغال تاکید کرد و گفت: مجریان طرح ها باید مسایل استاندارد و بهداشتی را رعایت کنند اما دستگاه های اجرایی در این خصوص بسیار سخت گیرانه عمل نکنند بلکه به آنان فرصت برای پیشرفت کار داده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نباید معطل بانک ها باشند گفت: دستگاه ها باید جامعه هدف خود را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کنند و این امر را تا زمان دریافت تسهیلات پیگیری کنند و تنها منتظر پاسخ بانک ها نباشند و متقاضیان را در این خصوص راهنمایی کنند.
وی از دستگاه ها خواست تا در اجرای طرح های خود اشتغالی تعارض ها را به تعامل برسانند و گفت: محصولات باید سالم تولید شوند و نظارت نیز در این راستا لازم است اما سخت گیری زیاد قفل ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا با وجود اینکه امسال به لحاظ تزریق اعتبارات مشاغل خانگی، سال بی سابقه است و حمایت دولت از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و یارانه دار به مناطق محروم روستایی عشایری ارزنده بوده است اما در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی در این استان بسیار ضعیف عمل شده است.
نرخ بیکاری امسال در خراسان شمالی 9.9 درصد است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.