به گزارش خبرآنلاین؛ امیر حسین اسکندی در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان، اظهار کرد: باید اقدامات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز، افزایش یابد تا در این راستا، اهداف اقتصاد مقاومتی به خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی استان باید با تدوین برنامه های داخلی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نسبت به اجرای سیاست های دولت، تعامل ویژه ای داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در جامعه، نقش مهمی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: مردم باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مشارکت لازم را داشته باشند؛ به گونه ای که باید این موضوع به یک مطالبه عمومی و همگانی در جامعه تبدیل شود.

اسکندری با تاکید بر اینکه باید از فروش کالای قاچاق در فضای مجازی جلوگیری نمود، تصریح کرد: متاسفانه امروز تبلیغ و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی گسترش یافته است که باید برای مقابله با این موضوع، عوامل موثر بر شکل گیری قاچاق کالا، شناسایی شود.

وی بر ضرورت تعامل و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: برخی مواقع، خلاء های قانونی در حوزه فضای مجازی به منظور مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد، البته این امر، بدین معنی نیست که برای مقابله با این گونه جرائم، قانون خاصی وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت یازدهم در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات مهمی انجام داده است، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان باید نظارت جدی در زمینه عرضه کالا در فضای مجازی داشته باشند تا در اجرای سیاست ها و تدابیری که دولت مشخص کرده، گام های مطلوبی بردارند.

اسکندری با اشاره به اینکه قاچاق کالا، تبعات منفی فراوانی به ویژه در حوزه اقتصاد به دنبال دارد، تصریح کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور، می توان بر توسعه اقتصادی کشور متمرکز شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 782586
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.