امروز شهر حال و هوای عجیبی دارد نمی دانم چراهوا مه آلود و نگاه ها غمگین است آیا خبری در شهر است که مردم این گونه اند؟ اتفاقی افتاده! ناگهان چشمم به پرچم سیاه مسجد کوچه افتاد، قلبم به درد آمد، آری دخترپیامبر(ص) فاطمه (س) دوباره غمگین است.
ای مادر مهربان باز صدای تبل قلب ها را به لرزه در می آورد و صدای زنجیر زدن بچه هابا عشق عرش را پر می کند. خدایا این چه ماتمی است که با گذشت هزار و چهارصد سال هنوز وقتی نام محرم را می شنویم، ناگهان مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش در دلها زنده می شود.
شهر سیاه پوش تو شده، مادرت زهرا(س) در عذایت نشسته و خون می گرید، امام زمان(عج) هم برایت عذاداری می کند،همه عالم از عرش تا فرش بر مظلومیت تو ای حسین خون می گریند.
ای آب فرات شرم نکردی از این که آب را از فرزندان پیامبر دریغ کردی، چگونه همچنان روانی، وقتی که مردم با نامت به یاد لب تشنه گان و العطش العطش فرزندان ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا می افتند.
عده ای بر این باورند که در روز قیامت زمین و زمان لب به سخن می گشایند، ای آب فرات تو چگونه سرت را بالا میگیری.
ای حسین، در حالیکه آب مهریه مادرت فاطمه زهرا(س) بود ولی فرزندان و یارانت در روز عاشورا با لبان تشنه شهید شدند و حتی بر علی اصغر(ص) شش ماهه ات هم رحم نکرده و گلویش را با تیر سه شعبه از تن جدا کردند.
هر چند می دانم آب بهانه، و رشادت و دین برای شما در اولویت بود، می دانم اگر درکربلا نبودی، اگر سخنرانی های خواهرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا نبود ریشه های درخت اسلام خشک می شد و کسی از ایثارگری ها و جانفشانی های ائمه(ع) و فرزندان اهل بیت(ع)، یادی نمی کرد.
واقعه کربلا و عاشورا یکی از مهم ترین رخدادهای تاریخ اسلام محسوب می شود که الهام بخش حرکت ها و قیام های بسیاری در برابر کانون های ظلم، کفر و نفاق بوده و چنان اثرگذاری داشته که با وجود گذشت قرن ها از وقوع آن هنوز هم شیعیان در سالروز این واقعه به سوگواری می پردازند و عشق و اخلاص خویش را به شیوه های مختلف مانند دادن اطعام به فقرا، برگزاری مراسم عزاداری، نوحه خوانی، روضه خوانی، اجرای نمایش تعزیه و ... نسبت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش نشان می دهند.
نهضت ماندگار سیدالشهداء، یک مکتب فکری و نظام سیاسی و اخلاقی محسوب می شود و نمادی از دعوت مردم به امر به معروف و نهی از منکراست.
سومین امام شیعیان(ع) در دهم محرم 61 هجری قمری به همراه 72 تن از یاران باوفای خویش برای تحقق اسلام راستین و برملا کردن ظلم و فساد حکومت وقت به مبارزه با یزیدبن معاویه خلیفه اموی و سپاهیان او پرداخت.
ابا عبدالله در این مسیر با خلق حماسه ای بزرگ گشاینده مسیر تازه ای در راه رهایی مردم جهان از جهل و نادانی شد.
ایشان هیچ گاه حاضر به تسلیم در برابر طاغوت زمان نشد و در روز عاشورا با ایثار و پایداری در سرزمین کربلا به شهادت رسید.
خبرنگار ایرنا در خراسان شمالی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.