علی سجادی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان، ۱۸۰ بار به صدا در آمد که مشاوره ها و مداخلات لازم توسط کارشناسان در این بخش به متقاضیان ارائه شد.

وی افزود: ۶۰ تماس از ۱۸۰ تماس گرفته شده مزاحمت های تلفنی بوده است اما، مابقی آن بیشتر مربوط به همسرآزاری، کودکآزاری،  معلول‌آزاری، خودکشی و فرار از منزل بوده است.

سجادی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در هر منطقه ای نیازمند ارائه خدمات تخصصی و اجتماعی است، افزود: با توجه به نقش ویژه آموزش در پیشگیری از بسیاری از آسیب ها، تاکنون کارگاه هایی با عنوان پیشگیری از ازدواج های اجباری،  کاهش مشکلات روحی و روانی زوجین و اعتیاد برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها دایر شده است.

سجادی با بیان اینکه به واسطه فرهنگ حاکم در این منطقه، ازدواج ها سنتی است، افزود: اگرچه نبود امکانات آموزشی و رفاهی، ترک تحصیل دختران در سنین پایین و تهاجم فرهنگی از عوامل موثر در همسر آزاری در این منطقه است، ولی در این بین اختلاف سنی میان زن و شوهر نیز  این آسیب را تقویت می کند.

رییس اداره بهزیستی رازوجرگلان تصریح کرد: اورژانس اجتماعی این شهرستان به افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب نظیر موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسر آزاری، کودک آزاری آماده ارائه خدمات است.

هم اکنون ۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.