به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی بعدازظهر شنبه در نشست با پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور مبنی بر ایجاد پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر منعقد شد، هشت پایگاه سهم استان بوشهر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نقش مؤثر پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: از این تعداد چهار پایگاه در بوشهر و مابقی در شهرستان دشتستان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی، با موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، مسائل اخلاقی و همچنین ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت تربیت فرزند، راه‌اندازی مشاغل خانگی و توسعه و تقویت صنایع‌دستی در مناطق آسیب‌پذیر از اقدامات مؤثر پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

سروستانی با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره به افراد آسیب‌دیده، برگزاری جلسات متعدد مشاوره در زمینه‌های اعتیاد، ازدواج، مسائل خانوادگی، اشتغال و مسائل اخلاقی را از برنامه‌های مهمی عنوان کرد که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان برگزارشده است.

وی ضمن تأکید بر نقش مهم اشتغال‌زایی در تقویت بنیان اقتصادی و فرهنگی خانواده در جامعه اضافه کرد: در همین راستا و با توجه رایزنی‌های انجام‌گرفته توسط پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی تعدادی از افراد واجد شرایط جهت اشتغال معرفی‌شده‌اند و همچنین در مواردی نسبت به ایجاد مشاغل خانگی اقدامات مطلوبی در مناطق آسیب‌پذیر انجام‌گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نقش روحانیون در ارتقا سطح فرهنگ جامعه و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را اثرگذار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: نقش روحانیون به عنوان امامان محله، بسیار بااهمیت و ارزشمند است و روحانیون در ارتقا سطح فرهنگ دینی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعیین‌کننده هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1368773
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.