حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی روز شنبه در این ارتباط افزود: کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی که پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در تحقق این مهم نقش اساسی دارد.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور مبنی بر ایجاد پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر منعقد شد، هشت پایگاه سهم استان بوشهر است که از این شمار چهار پایگاه در بوشهر و مابقی در شهرستان دشتستان فعالیت دارند.

سروستانی اضافه کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، مسائل اخلاقی و ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت تربیت فرزند، راه‌اندازی مشاغل خانگی و توسعه و تقویت صنایع دستی در مناطق آسیب‌پذیر از اقدام‌های موثر پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

سروستانی برگزاری جنش‎های متعدد مشاوره در زمینه‌های اعتیاد، ازدواج، مسائل خانوادگی، اشتغال و مسائل اخلاقی را از برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان برگزار شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش مهم اشتغال‌زایی در تقویت بنیان اقتصادی و فرهنگی خانواده در جامعه اضافه کرد: در این ارتباط با توجه به رایزنی‌های انجام گرفته توسط پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی تعدادی از افراد واجد شرایط برای اشتغال معرفی   همچنین در مواردی نسبت به ایجاد مشاغل خانگی اقدام‌های مطلوبی در مناطق آسیب‌پذیر انجام گرفته‌است.

سروستانی با اشاره به نقش روحانیون در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: نقش روحانیون به‌ عنوان امامان محله، بسیار با اهمیت است و آنان در ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.