علیرضا وارثی روز سه‌شنبه برای توضیح بیشتر این تماس‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد شهروندان، ۱۷ هزار و ۹۷۱ نفر به مراکز مشاوره حضوری دولتی و  غیر دولتی مراجعه کرده‌ و مشکلات خودشان را با کارشناسان روانشناسی مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۲۲۳ شهروند از خدمات تلفنی ۱۴۸۰ برخوردار شدند، گفت: فرد پس از برقراری تماس تلفنی به یکی از کارشناسان اپراتور متصل شده و پس از تعیین سطح اختلالات روانی به مراکز تحت درمانی راهنمایی می‌شود.

وارثی بیان داشت: هشت هزار و ۳۸۷ نفر دیگر نیز در همین مدت با مراجعه به کارگاه‌های آموزشی، تحت آموزش پیش از ازدواج، زندگی خانواده و بلوغ و نوجوانی قرار گرفتند که به نسبت سال‌های گذشته با افزایش چشمگیری همراه بود.

این مسؤول به غربالگری ۵۰۰ کودک بین پنج تا ۶ سال اشاره کرد و گفت: سلامت کودکان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی به شمار می‌رود که بخش اعظم فعالیت‌ها در حوزه غربالگری و در این سنین قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: مشکلات زوجین پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی، مسائل فرزندپروری، اعتیاد و اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی و غیره به ترتیب بیشترین علل مراجعه شهروندان به مراکز مشاوره است.

وارثی یادآور شد: بالا بردن سلامت روان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات روانی، پیشگیری و کاهش طلاق و آگاهسازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان از مهم‌ترین اهداف مشاوره‌ای سازمان بهزیستی به مراجعه کنندگان است.

 ۴۸ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی (صدای مشاور) در سطح استان فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.