علی اصغر عباس پور روز یکشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عرضه و تقاضا، قیمت ها را در بازار تعیین می کند افزود: قیمت مرغ زنده امسال به ۶۳ هزار ریال و حتی به ۶۰ هزار ریال هم کاهش یافت و به شدت مرغداران را متضرر کرد.

عباس پور اظهار داشت: خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ، تاحدی سبب شد تا قیمت مرغ زنده افزایش یابد اما آنگونه که باید، دردی از مرغداران دوا نکرد و اکنون این تولیدکنندگان دچار خسارت شده‌اند.

رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: اعمال محدودیت در تحویل مرغ، که تنها با وزن یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم، صورت می گیرد، سبب شده تا سایر مرغ های تولیدی، قابل ذخیره سازی نباشد.

وی افزود: البته انعطاف هایی در وزن مرغ، برای ذخیره سازی داده شد اما این امر هم تاثیر محسوس در قیمت مرغ نگذاشته است.  

وی اظهار داشت: در شرایط اوج تولید، تولیدکننده تا بخواهد مرغ ها را با وزن تعیین شده از سالن خارج کند،  یک تا ۲ روز زمان می برد که در این مدت مرغ روزی ۱۰۰ گرم وزن اضافه می کند و دیگر شرایط فروش به شرکت پشتیبانی امور دام را ندارد.

رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: وقتی بازار با تنش  روبه رو می شود، شرکت پشتیبانی امور دام، باید به خرید محصول مرغداران سرعت دهد، اما تاخیر در این امر سبب انباشتگی مرغ در سالن شده و افزایش ماندگاری مرغ در سالن، سبب افزایش وزن آن می شود.

حسین قاسم زاده، رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد هم گفت: قیمت گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم، به ۹۶ هزار ریال کاهش یافته است و به صورت میانگین قیمت این محصول، ۹۳ هزار ریال است.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.