علیرضا توسلی نیا روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید مرغ منجمد، برای حمایت از مرغداران استان و تامین ذخایر استراتژیک از تولیدات داخلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خرید مرغ منجمد، در کشتارگاه هایی که دارای زنجیره انجماد هستند و با رعایت ضوابط اداره کل دامپزشکی انجام می شود افزود: این اقدام از روز ششم فروردین ماه امسال آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام تا زمان ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و تثبیت قیمت منطقی گوشت مرغ در بازار، ادامه دارد.

توسلی نیا گفت: شرکت پشتیبانی امور دام آماده عقد قرارداد با اتحادیه مرغداران، شرکت های تعاونی مرغداری و زنجیره های تولید و پرورش طیور برای مرغ منجمد است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی افزود: این محصول با قیمت از قرار ۱۲۷ هزار ریال و ۱۳۰ هزار ریال و با میانگین وزنی هزار و ۲۰۰ گرم تا هزار و ۸۰۰ گرم وزن لاشه هر قطعه مرغ خرید می شود.

توسلی نیا اظهار داشت: طبق دستورالعمل ها برای خرید مرغ منجمد کیفی وجود زنجیره انجماد در کشتارگاه طیور ضروری است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تنها کشتارگاه طیور که دارای زنجیره انجماد است، در شهرستان شیروان، فعال است.

بر اساس این گزارش، کاهش قیمت گوشت مرغ، سبب نگرانی مرغداران خراسان شمالی شده و در این زمینه، شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید محصول مرغداران اقدام می کند.

کاهش مصرف گوشت مرغ  به علت تعطیلی رستوران ها، مراکز اقامتی و آیین ها سبب افت شدید قیمت این ماده پروتئینی شده است.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.