حسین قاسم زاده، چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید مرغ مرغداران اقدام کرده است اما براساس اعلام مرغداران، در این مدت وزن مرغ ها به علت ماندن در سالن، بیشتر شده و قابل عرضه به شرکت مزبور نیست.

وی افزود: خرید مرغ به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام، سبب افزایش ۱۰ هزار ریالی قیمت آن در بازار شد اما در یکی دو روز اخیر که مرغ سالن ها، افزایش وزن یافته و قابل ذخیره سازی نیست، قیمت این محصول کاهش یافته است.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود قیمت مرغ، در روزهای آینده همچنان روند رو به کاهش داشته باشد.

قاسم زاده تصریح کرد: محدود کردن خرید مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام به ابعاد یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم برای وزن لاشه، سبب شده تا بخش زیادی از مرغ های تولیدی، قابل ذخیره سازی نباشد.

وی افزود: دیروز، قیمت مرغ با کاهش پنج هزار ریالی، به ۹۵ هزار ریال در هر کیلوگرم رسید و امروز به صورت میانگین به ۹۳ هزار ریال کاهش یافته است.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: قیمت گوشت مرغ، بسته به میزان عرضه و تقاضا دارد، بعضا تقاضا در بازار بالا بوده و میزان تولید جوابگوی نیاز نیست اما در این روزها که به علت کرونا، میزان مصرف و تقاضا کم شده، قیمت هم افت داشته است.

بر اساس این گزارش، برای پاسخ به نیاز مردم در شب عید، جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان به اندازه قابل توجهی، انجام شد و تولید به میزان نیاز، انجام شده است اما پیدایش بیماری کرونا، سبب تعطیلی غذاخوری ها، فست فودها و توقف برگزاری مجالس شد و به دنبال آن، تقاضا برای گوشت مرغ کم شد.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن آن از طریق دیگر استان ها تامین می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.