علی روحانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از بانک های استان، در قبول کردن ضمانت زنجیره ای،  سخت گیری می کنند و روستاییان برای دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، دچار مشکل می شوند.  

وی افزود: البته همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات بازسازی سیل خوب بوده،  اما انتظار می رود در پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی هم بیش از پیش همکاری داشته باشند.

روحانی افزود: سهم استان در سال ۹۸، ساخت پنج هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بود که تاکنون  سه هزار و ۴۴۳ فقره تسهیلات ابلاغ شده است.

وی گفت: از این تعداد، سه هزار و ۲۵۰ فقره پرونده به بانک معرفی و برای ۹۰۰ واحد مسکونی هم پایان کار صادر شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: البته پرداخت این تسهیلات، در حال پیگیری است و ادامه دارد.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی،  از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در سال ۸۴ تاکنون سالانه پنج هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در استان ساخته شده است.   تاکنون بیش از ۵۶ هزار واحد با استفاده از این تسهیلات مقاوم سازی شده است.

در این سال ها برخی از روستاییان هم بدون استفاده از تسهیلات برای ساخت منزل اقدام کرده و دارای منزل مقاوم هستند و بر این اساس بیش از نیمی از منازل روستاییان، مقاوم است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.