مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان کل سیمان رایگان اهدایی رهبری که برای سیل زدگان این استان در نظر گرفته شده یک میلیون و ۳۲ هزار پاکت است.

علی محمدی اظهار داشت: سیل زدگان، برای ساخت هر واحد مسکونی، ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان دریافت می کنند و این محصول، به دور دست ترین مناطق استان حمل شده است.

وی تصریح کرد: برای شتاب بخشی به کار بازسازی مناطق آسیب دیده از بارندگی ها، تاکنون ۶۴۸ میلیارد ریال کمک بلاعوض  پرداخت شده است. 

محمدی در باره گلایه ها از تاخیر در بازسازی مناطق سیل زده در استان گفت: تسهیلات بازسازی برای متقاضیان در این استان، در دو مرحله  به دست رسید، مرحله نخست در ۲۰ خرداد بود که ۲۳ درصد از تسهیلات مصوب، معادل هزار و ۵۰۰ واحد بود و در همان مرحله، کار معرفی ب بانک و انعقاد قرار داد پیگیری شد.

وی افزود: مرحله دوم ابلاغ تسهیلات، انتهای شهریور ماه بود که در آن زمان، پنج هزار فقره وام، به استان ابلاغ شد، این تاخیر ها سبب شد تا برنامه ها آن گونه که انتظار می رفت پیش نرود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: برخی مسوولان به این تاخیر، توجه ندارند و البته انتقادهای آنان به این بنیاد، جای گلایه ما است. 

محمدی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ درصد پرونده ها، به بانک معرفی و بیش از ۹۷ درصد منجر به عقد قرار داد شده است تصریح کرد: کمتر از سه درصد از پرونده ها، معادل  کمتر از ۱۹۰ واحد هنوز، به انعقاد قرار داد منجر نشده است. 

وی افزود: اکنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ واحد معادل ۸۷ درصد، در مرحله پی کنی است که این رقم در  کشور ۸۰ درصد است. 

وی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای تسهیلات گرفته در مرحله نخست، مرحله سقف را پشت سر گذاشته است، اگر ابلاغ تسهیلات به موقع بود، اکنون تمام واحدها در این مرحله بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: احتمالا، زمان بهره برداری برخی از واحدها، به سال آتی تعویق می افتد. 

در بارندگی های بهار امسال، ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی، خسارت دید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.