معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این هم هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی به استان ابلاغ شده بود که بر این اساس تمام تسهیلات مصوب در این زمینه، ابلاغ شده است.

علی روحانی افزود: تا کنون تمام هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ابلاغ شده، منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده و اکنون ساخت هزار واحد مسکونی در مناطق سیلزده استان، در مرحله پی‌ریزی است. 

وی درباره کندی بازسازی مناطق سیلزده استان گفت: اعتبارات تسهیلاتی برای ساخت واحدهای مسکونی، دیرهنگام ابلاغ شد اما تلاش داریم تا با کمک دستگاه های مختلف بویژه بانک ها، بتوانیم به بازسازی منازل مسکونی خسارت دیده شتاب دهیم.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: در صورت همکاری دستگاه های مرتبط، ساخت واحدهای مسکونی برای خسارت دیدگان از بارندگی ها، تا پایان امسال محقق می شود. 

روحانی افزود: به هر واحد روستایی که نیاز به بازسازی پیدا کرده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می گیرد و برای بازسازی هر واحد شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود.

وی گفت: همچنین خسارت دیدگان از سیل، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی برای جبران خسارت های معیشتی دریافت می کنند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات در نقاط روستایی ۴ و در شهرها ۵ درصد است.

بر اساس این گزارش در بارندگی های بهار امسال، ۶ هزار و پنج واحد مسکونی در نقاط روستایی و ۴۴۵ واحد مسکونی در شهرهای خراسان شمالی خسارت دید.

اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مناطق روستایی خراسان شمالی سکونت دارند که مسکن بیش از نیمی از آنان مقاوم سازی شده است.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.