علی محمدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از متقاضیان دریافت کمک های بازسازی، با وجود تذکرات مکرر، تا کنون برای انجام مراحل اداری مراجعه ای نداشته اند.

وی گفت: سهم استان در توزیع کمک های بلاعوض، هزار فقره، کمتر از تسهیلات بازسازی است و به همین لحاظ، افرادی که در مراجعه تاخیر کنند، از دریافت آن محروم می شوند.

وی افزود: پس از سیل و بارندگی های امسال، پرداخت ۶ هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده خراسان شمالی مصوب شد.

محمدی با بیان اینکه ۸۳ درصد از معرفی شدگان موفق به عقد قرارداد شده اند، اظهار داشت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۳ فقره پرونده به بانک معرفی شده که پنج هزار و ۳۵۶ فقره منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: چهار هزار و ۱۷۰ واحد در مرحله پی‌کنی، سه هزار و ۴۶۵ واحد در مرحله اجرای پی‌ریزی، ۲ هزار و ۵۹۹ واحد در مرحله اجرای اسکلت و هزار و ۲۳۱ واحد در مرحله اجرای سقف است.

محمدی با بیان اینکه تا کنون ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۶ هزار و ۵۱۹ نفر پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: هزار و ۶۰۰ فقره کمک معیشتی، ۲ هزار و ۷۵۱ فقره اجاره بها و ۲ هزار و ۱۶۸ فقره تسهیلات بازسازی به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی درباره توزیع سیمان رایگان بین سیل‌زدگان استان، گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۵۲۱ تن سیمان، معادل ۳۹۰ هزار و ۴۳۴ پاکت برای سرعت دادن به بازسازی مناطق خسارت دیده، بین سیل‌زگان توزیع شده است.  

بر اساس این گزارش، به هر واحد روستایی که نیاز به بازسازی پیدا کرده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می گیرد و برای بازسازی هر واحد شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود، همچنین خسارت دیدگان از سیل، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی برای جبران خسارت های معیشتی دریافت می کنند.

نرخ تسهیلات در نقاط روستایی ۴ و در شهرها ۵ درصد تعیین شده است.

بر اساس این گزارش اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مناطق روستایی خراسان شمالی سکونت دارند که مسکن بیش از نیمی از آنان مقاوم سازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.