علی متقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون هزار و ۱۰۰ نفر از هزار و ۴۰۰ دانش آموز بانیاز ویژه استان، با سرویس به مدرسه رفت و آمد می کنند.  

وی افزود: ۶۰ درصد از این دانش آموزان در نواحی روستایی سکونت دارند که برای آمد و شد به مدرسه، با مشکل تامین سرویس روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید نیمی از هزینه های مربوط به سرویس مدارس را تامین کنند، گفت: اکنون سهم خانواده ها از پرداخت این هزینه ها کم و بعضا تنها ۲۰ درصد است اما آنان توان تامین همین میزان اندک را هم ندارند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان بانیازهای ویژه استان از اقشار کم درآمد و بی بضاعت هستند و در شرایط کنونی اقتصادی، بر مشکلات آنان افزوده است.

وی گفت: برای رفاه حال دانش آموزان و کاهش هزینه های رفت و آمد، تلاش شده تا کلاس ها در مدارس نزدیک محل سکونت دانش آموزان تشکیل شود و بر این اساس دانش آموزان با نیازهای ویژه در ۴۰ مدرسه روستایی، پذیرش شده و معلم متخصص برای آموزش آنان تامین شده است.  

متقیان درباره اقدامات انجام شده امسال اظهار داشت: امسال شمار مراکز آموزش دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه پیش حرفه ای از ۹ مرکز به ۱۳ مرکز افزایش یافته که در شهرهای آشخانه، جاجرم، اسفراین، شیروان و بجنورد فعال هستند و معلمان با تاکید بر آموزش مهارتهای حرفه ای،  نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام می کنند.  

وی با اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی جذب دانش آموزان طیف اوتیسم در سال جاری گفت: اکنون ۴۰ دانش آموز طیف اوتیسم در مقاطع مختلف، زیر نظر آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند که قریب به اتفاق آنان در دوره ابتدایی بوده و تنها چند نفر  به صورت تلفیقی در دوره متوسطه تحصیل می کنند.  

متقیان با اشاره به اینکه ۱۶ دانش آموز طیف اوتیسم نیز در طرح سنجش امسال شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: رشد در جذب دانش آموزان طیف اوتیسم به واسطه افزایش شناسایی اتفاق افتاده است.  

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: رشته های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در دوره متوسطه، امسال از پنج رشته به هشت رشته افزایش یافته است.  

سه هزار و ۳۸۷ دانش آموز زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.