مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پارسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و امسال هم همین میزان برای اقدامات مربوط به نگهداری و تعمیر سامانه های گرمایشی مدارس استان مصوب شد که با توجه به اینکه معمولا همه این رقم تخصیص نمی یابد، جوابگوی نیازها نیست.

امین فلاح اظهار داشت: با این اعتبارات، اقدامات سرویس فنی سامانه گرمایش و خرید تجهیزات انجام می شود.

وی با اشاره به حادثه مسمومیت ۱۴ دانش آموز مدرسه ابتدایی روستای دهنه اجاق شهرستان اسفراین گفت: برای جلوگیری از تکرار حادثه، دستورالعمل بررسی فنی سامانه های گرمایشی به مدیران مدارس ابلاغ شده است.

وی گفت: سامانه گرمایش مدرسه دهنه اجاق هم، حرارت مرکزی کوره هوای گرم است که روز قبل از حادثه، سرویس شده بود اما از ظهر همان روز، روشن مانده بود و بر این اساس، هوای داخل کلاس را مکیده بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: به علت بسته بودن در، اکسیژن هوای داخل کلاس گرفته شده و دانش آموزان به علت کمبود اکسیژن دچار مشکل شده بودند.

بر اساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، با برچیده شدن ۲ هزار بخاری گازی از مدارس، سامانه گرمایشی قریب به اتفاق آموزشگاه های این استان، استانداردسازی می شود.  

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.