چند روزی است که با سرد شدن هوا، حیاط برخی از مدارس در حاشیه شهر بجنورد، عرصه حضور دسته‌جمعی و گاه و بی‌گاه کلاغ‌ها شده است که این موضوع معلمان و دانش آموزان را به وجد آورده است.  

فصل سرد سال که می رسد، یافتن غذا برای پرندگان سخت تر می شود، اما این روزها، حیاط مدارس در حاشیه شهر بجنورد، مامنی برای کلاغ ها و زاغ ها شده است تا با دانش آموزان هم سفره شوند و ته مانده خوراکی های آنان را بخورند.

به گفته معلمان، اگرچه تنبیه «کلاغ‌پر» دیگر به داستان ها پیوسته و خبری از آن نیست اما اکنون کلاغ ها در حیاط مدرسه پر می زنند و گاه صدای قارقارشان، فضای مدرسه را آکنده می کند.  ریخته شدن خرده های نان و پنیر و یا گردو بر روی زمین، سبب شده تا کلاغ ها، پس از زنگ تفریح و رفتن دانش آموزان به کلاس، برای ریزه خواری در حیاط مدرسه فرود آمده و

صحنه های جالبی را خلق کنند.

دانش آموزان نیز که مزه دهان کلاغ ها را فهمیده اند، بعضا ناخواسته و گاه از سر شیطنت با رها کردن عمدی تکه های نان و خوراکی های خود، چراغ سبز نشان داده و به این طریق این پرندگان را به حیاط مدرسه دعوت می کنند.

حضور کلاغ ها در حیاط مدرسه، فرصتی برای شور و شیطنت دانش آموزان شده و پر زدن و آواز خواندن آنها در عرصه فضای آموزشی سبب گرمی بازی های دانش آموزان در زنگ تفریح شده است.  

این وضعیت موجب شده تا در کلاس درس هم گاه صدای قارقار کلاغ ها بر صدای معلم بچربد و ناخودآگاه نگاه دانش آموزان را متوجه بیرون کلاس کرده و آنان را وادارد تا با نزدیک شدن به پنجره کلاس، بازی و پرزدن های کلاغ ها را تماشا کنند.  

البته در کنار تمام شور و نشاطی که حضور این پرندگان در فضای مدرسه و کلاس ها ایجاد می کند، برجای ماندن فضولات کلاغ ها، زحمت نظافتچی و نیروهای خدماتی مدارس را بیشتر کرده و بعضا صدای آنان را درمی آورد.

به گزارش ایرنا، مردم بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، در فصول سرد سال شاهد تردد هرروزه دسته های بزرگ کلاغ ها و زاغ ها در آسمان شهر هستند که صبح ها به سوی باغ های مناطق جنوب بجنورد پرواز کرده و شامگاه برای خواب شبانه به درختان نواحی مرکزی شهر بجنورد پناه می آورند.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.