امین رضا مرآتی دوشنبه‌شب در نشست شورای اداری شیروان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ جبهه مقاومت اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی خدمات ارزنده ای به کشور و جهان اسلام کرد  که نام وی را برای همیشه ماندگار خواهد کرد و اثرات معنوی شهادت این مرد بزرگ بر روی تک تک مردم ایران اثر گذارده است.

وی افزود: با شهادت این سردار بزرگ اکنون موج بزرگ حق خواهی، ظلم ستیزی و شهادت طلبی بین همه رواج پیدا کرده است که لازمه حرکت در مسیر گام دوم انقلاب بود و بر این اساس ملت ایران از آرمان ها و ارزش های نظام دفاع خواهد کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز با تاکید بر تلاش برای تبدیل شیروان به شهری تاب آور در مواجهه با حوادث،  اظهار داشت: امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب طرح داوطلب آماده، جامعه تاب آور، آموزش های مختلف کمک های اولیه و مخاطرات را دیده اند تا در مواقع حساس و بحرانی به آسیب دیدگان امدادرسانی کنند.

محسن نجات با اشاره به اینکه مرحله سوم این طرح از ابتدای دیماه آغاز شده، گفت: پیشبرد اهداف این طرح نیازمند مشارکت سایر دستگاه های اجرایی است که هلال احمر، شهرداری و مدیریت بحران در کنار سایر دستگاه ها نقش اصلی در اجرای این طرح دارند.

نجات با بیان اینکه شیروان با ۱۲ تهدید از جمله زلزله، سیل، سدها، گسل ها، نیروگاه و کارگاه های مختلف روبه رو است، افزود: شیروان تنها شهری است که برنامه جامع و راهبردی در حوزه بحران دارد که با اجرای طرح داوطلب آماده محله تاب آور نیز می توان آینده این شهرستان را تضمین کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: آبگرفتگی، عملیات کوهستان، برف و کولاک و آتش سوزی از جمله مهم ترین حوادث موردی شیروان در پنج سال گذشته بوده اند و ۱۶۳ مورد حادثه جاده ای نیز توسط ۲ پایگاه امداد و نجات بین جاده ای جمعیت هلال احمر استان در ۱۰ ماه گذشته پوشش داده شده است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.