محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار داشت: ۶۶۰ میلیون ریال این کمک‌ها نقدی و مابقی غیرنقدی است که از پنجم آبان ماه تاکنون جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه انتظار بیشتری از مردم و خیران برای کمک به آوارگان کُرد سوری داریم، اضافه کرد: نهادها، واحدهای صنعتی، اقشار مختلف مردم و دستگاه‌ها می‌توانند تا سه شنبه هفته آینده از طریق پایگاه‌های مستقر شده در مراکز شهرها، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه تنها استانی هستیم که مجوز جمع آوری کمک به آوارگان سوری را دریافت کردیم، یادآور شد: با توجه به آوارگی تعداد زیادی از شهروندان کُرد سوریه و ورود آنان به عراق و آغاز فصل سرما، جمع آوری کمک‌های غیرنقدی از جمله پوشاک و لوازم بهداشتی بسیار ضروری است.

محمدی درخواست‌های داوطلبان، خیرین و مردم استان برای کمک به آوارگان سوری را اصلی‌ترین عامل تشویق هلال احمر در جهت دریافت این مجوز اعلام کرد و افزود: مردم کردستان همواره در کمک به نیازمندان از جمله حوادث پیشگام بوده‌اند، همچنانکه این اتفاق در زلزله کرمانشاه و سیل امسال لرستان به وضوح مشاهده شد.  

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کمک‌های مردمی، سازمان جمعیت هلال احمر نیز به صورت غیرنقدی کمک خواهد کرد، گفت: نظارت بسیار خوبی بر کمک‌ها وجود دارد و این مساعدت‌ها از طریق هلال احمر کرستان مستقیم برای آوارگان کُرد سوریه در اردوگاه‌های مستقر در عراق ارسال می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بر لزوم همکاری رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و تشویق مردم در زمینه کمک به این آوارگان تاکید کرد و یادآور شد: هنگام ارسال کمک‌ها به مردم آواره، تیم رسانه‌ای و نماینده داوطلبان همراه می‌بریم تا بر کار توزیع کمک ها نظارت کنند.

محمدی به تلاش برای اعزام تیم پزشکی همراه کاروان کمک‌ها اشاره کرد و افزود: روز یکشنبه هفته آینده هم برنامه گلریزان در پارک شانو سنندج برگزار می‌شود تا کمک های بیشتری برای مردم نیازمند و آواره سوریه جمع آوری شود.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی و بیش از ۲ هزار داوطلب فعال و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.