مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  از آغاز اجرای طرح تابستانه هلال احمر گیلان تاکنون، نجاتگران این جمعیت در ۳۲۳ حادثه  ضمن ارائه خدمات امدادی به بیش از یک هزار حادثه دیده ، ۲۹۷ نفر را نجات دادند.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۲ نجاتگر با ۳۰۹ دستگاه آمبولانس در این تعداد از حوادث حضور یافتند که طی آن ۲۵۶ نفر از مصدومان با آمبولانس های هلال احمر به مراکز درمانی استان گیلان منتقل شدند و بقیه در محل حادثه تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر در طرح ساحلی خاطر نشان کرد: هلال احمر استان گیلان، در ۹ شهرستان ساحلی دارای ۹ طرح و در هر طرح ۵ نجاتگر (دو نجاتگر زن و سه نجاتگر مرد ) است که از ۸ صبح لغایت ۸ شب آماده ارائه خدمات هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان داشت: یک دستگاه بالگرد ، یک تیم آنست و یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان در صورت نیاز آماده ارایه خدمات به هم استانی ها و مسافران است.

وی اظهار داشت: طرح تابستانی جمعیت هلال احمر گیلان از نیمه خرداد امسال با حضور ۱۵۷ نجاتگر در ۳۲ پایگاه امداد و نجات موقت ، فصلی ، ثابت ، شعب و یک پایگاه امداد هوایی و با ۴۵ نجاتگر در ۹ پایگاه ساحلی آغاز شده است.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۲ عضو جوان و بیش از هشت هزار و ۶۳۳ داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می‌ کنند.‌

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.