ششمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاههای جهان از روز چهارشنبه با حضور ۶ تیم داخلی و خارجی شامل بازار بزرگ ایران، سیناصنعت ایذه، گهرزمین سیرجان، جمهوری آذربایجان، هند و ارمنستان در بجنورد آغاز شده است.

محمد بنا روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این رقابت ها در سالن ورزشی دانشگاه بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون این فرنگی کاران کشور هستند که علیرغم عدم آمادگی لازم و نداشتن اردو، توانسته اند توازن کیفی رقابت ها را حفظ کرده و نمایش قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند.  

وی افزود: اگر چه نبود کشتی گیران مطرح خارجی می تواند سطح بازی ها را تا حدودی پایین بیاورد ولی هدف اصلی از ورزش و بویژه کشتی، ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و مردم است که این مراد تا حد زیادی حاصل شده است.

وی به عدم حضور فرنگی کاران روس و آمریکایی در این رقابت ها اشاره کرد و گفت: کلاس فرنگی کاران روس، به دلیل سطح بالای تکنیکی، فراتر از پیکار جام باشگاه های جهان است و غیبت کشتی گیران آمریکایی هم، برخلاف آنچه که به پایان سال میلادی ربط داده می شود، ریشه در عدم تمایل داخلی به حضور آنان دارد.  

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، رقابت های کشتی بجنورد را ملاکی برای انتخاب فرنگی کاران تیم ملی ندانست و افزود: یکی از بازخوردهای اصلی این رقابت ها برای فرنگی کاران، تامین مالی آنها تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

بنا تاکید کرد: ملاک اصلی برای انتخاب اعضای تیم ملی، رقابت‌های بین المللی جام تختی در اواخر دیماه امسال است که البته برخی از اوزان هم تاکنون انتخاب شده اند.
ششمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد و فرنگی جهان که از دیروز در رشته فرنگی در بجنورد آغاز شده است، فردا با مسابقات کشتی آزاد ادامه یافته و جمعه شب پایان خواهد یافت.
در این رویداد بین المللی ورزشی علاوه بر تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی، سیناصنعت ایذه و گهرزمین سیرجان به عنوان نمایندگان کشتی ایران،  چند تیم باشگاهی از چین، قرقیزستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و هند در رشته های آزاد و فرنگی به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.