رییس ستاد اجرایی مسابقات کشتی آزاد و فرهنگی جام باشگاه‌های جهان روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: نمی توان فرصت ایجاد شده در استان را نادیده گرفت، زیرا ورزشدوستان فراوانی در سراسر جهان این رویداد را دنبال خواهند کرد، بر این اساس این رویداد فرصتی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای معرفی استان در عرصه بین المللی فراهم کرده است.

علی بیگ زاده،  بر استفاده بهینه از این فرصت تاکید کرد و گفت: نگاه مدیریت استان به این رویداد مبتنی بر یک سازو کار علمی است و کمیته های متفاوتی نظیر کمیته اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی استان در عرصه بین المللی شکل گرفته است.

 وی افزود: تا کنون تمامی دستگاه های اجرایی، قضایی، انتظامی، امنیتی و موسسات آموزشی آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری این رویداد اعلام کرده اند و امیدواریم با مدیریت مطلوب، نام استان و شهرستان بجنورد در تاریخ کشتی ماندگار شود.

حضور مهمانان خاص در خراسان شمالی

بیگ زاده با اشاره به اینکه نماینده اتحادیه جهانی کشتی،  برای نظارت بر این رقابت ها امروز وارد خراسان شمالی شده است، گفت: همچنین وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک و نیز محمدرضا طالقانی، رئیس اسبق فدراسیون کشتی و سرپرست سابق فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و نیز رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی در طول برگزاری این رقابت ها به بجنورد سفر خواهند کرد.

دبیر اجرایی مسابقات کشتی آزاد و فرهنگی جام باشگاه‌های جهان نیز در خصوص محل تامین اعتبارات این رویداد، گفت: حضور دستگاه های اجرایی دولتی در این عرصه تنها جنبه حمایتی و مدیریتی دارد، زیرا از یک سو قوانین سازمان بودجه و برنامه کشور اجازه هزینه کردن اعتبارات استان را در این محل نمی دهد و از سوی دیگر میزان اعتبارات ورزشی استان نیز در حد برگزاری چنین رویدادی نیست.

امیر گواهی افزود: همانند تمامی رویدادهای مرسوم بین المللی، این رقابت ها نیز حامیانی دارد که موسسه مالی اعتباری ملل و باشگاه فرهنگی ورزشی اترک خراسان شمالی حمایت مالی این رقابت ها را برعهده گرفته اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست با رد نگاه اقتصادی و درآمدزایی در تعیین هزینه بلیت تماشای این رقابت ها، گفت : هزینه در نظر گرفته شده برای تماشای این رقابت ها با هماهنگی فدراسیون کشتی صورت گرفته است و در این بین نگاه نظارتی و مدیریت سالن ورزشی مطرح است، زیرا از ظرفیت ۱۵۰۰ نفری سالن ورزشی دانشگاه بجنورد، تنها ۷۰۰ بلیت به فروش می رسد و بقیه گنجایش سالن برای پذیرایی پیشکسوتان، قهرمانان ورزشی، جانبازان و ایثارگران و دیگر مهمانان منظور شده است.

کوروش بهادری در خصوص تیم های حاضر در مسابقات گفت: در این رویداد ورزشی حضور تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نمایندگان کشتی ایران قطعی است و شرکت ۵ تیم باشگاهی نیز از کشورهای چین، قرقیزستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و هند به ترتیب در رشته های آزاد و فرنگی مسجل شده است.

وی افزود: در رشته کشتی فرنگی نیز تیم های بازار بزرگ ایران، سینا صنعت ایذه و گهر زمین سیرجان به عنوان ۳ تیم لیگ برتر و نمایندگان ایران در جام باشگاههای جهان حاضر خواهند بود.

بهادری دلیل عدم حضور کشتی گیران روس و آمریکا در این رقابت ها را علیرغم هماهنگی ها و دعوت فدراسیون کشتی، نزدیکی مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۰ توکیو و مسائل فنی چون آنالیز کشتی گیران و مصدومیت آنها عنوان کرد.

ششمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد و فرنگی جهان از ۲۶ تا ۲۹ آذر به میزبانی شهرستان بجنورد برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.