سیامک طهماسبی چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا در بجنورد گفت: آسیب ها در جامعه ما و از جمله در مدارس، در حال رشد است البته وضعیت ما، نسبت به خیلی از کشورها بهتر است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین آسیب ها در مدارس، شیوع اضطراب، افسردگی، بیش فعالی و پرخاشگری است البته مشکلات چون خودکشی، اعتیاد و سوء استفاده از کودکان هم مشاهده می شود اما میزان آن کمتر است.

وی در باره علت افزایش آسیب اضطراب و افسردگی گفت: در این زمینه، عوامل مختلف تاثیرگذار است، خانواده، سسیتم آموزش، رسانه ها، سیاست و قوانین به نوبه خود موثر هستند.

طهماسبی گفت: پیش از این، معلم و جایگاه معلم در اولویت نبوده به آموزش و پرورش توجه لازم مبذول نشده است، وقتی شخصیت معلم، معیشت، شان و منزلت رضایت بخش نباشد، این احساس به دانش آموز منتقل می شود و البته در بروز آسیب ها هم تاثیرگذار خواهد بود.

مدرس طرح نماد در آموزش و پرورش گفت: رسانه ها و البته گوشی های تلفن همراه، بدون اینکه آموزش ها و آگاهی لازم به نوجوان داده شود، در اختیارش است اکنون نقش و تاثیر بیشتر از معلمان بر فرزندان دارد.

طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با حضور استان های سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی در بجنورد برگزار شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.