مهین گودرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کودکان بیشترین آسیب را از طلاق و جدایی والدین می بینند چون برای کودکان تا همیشه جایگزینی بعنوان پدر یا مادر وجود نخواهد داشت و این امکان وجود دارد که؛ فرزندان ناشی از این آسیب اجتماعی نیز خود در آینده درگیر آثار این پدیده شوند.

وی افزود: کودک نیازمند به عاطفه و مهر هم مادر و هم پدر است که باید بتوان تا حد امکان با ارائه آموزش های مرتبط،با پیشگیری از طلاق،  نهاد خانواده را برای رشد و بالندگی کودکان نگه داشت.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد یادآور شد: مرکز مداخله در بحران طلاق بزودی در بروجرد راه اندازی می شود تا بتوان برنامه هایی همچون توانمند سازی زنان و ارائه آموزش های لازم را دنبال کرد.

وی گفت: علاوه بر مشکل اعتیاد که فقر را در پی دارد ،  گسترش شبکه های اجتماعی مجازی بعنوان یک مساله نوپدید مطرح است که می تواند مشکلات و آسیب هایی را در عرصه روابط خانوادگی در پی داشته باشد و باید بطور کلان با ارائه آموزش هایی متناسب بتوان بخشی از این مشکلات را حل کرد.

وی اظهارداشت: ارائه آموزش های کاربردی توسط آموزش و پرورش در حل مسائل انسانی از جمله راهکارهای موثر در کاهش میزان طلاق است.

گودرزی گفت:  طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی روبه افزایش است و با توجه به اینکه بیشتر طلاق‌ها در سنین جوانی رخ می‌دهد، که متعاقب آن مشکلات اجتماعی بیشتری ایجاد می‌شود.

گودرزی افزود: متعاقب  طلاق، کار دستگاه های حمایتی همچون بهزیستی نیز ، بیشتر می‌شود زیرا این افراد باید برای ادامه زندگی از نظر معیشتی و اقتصادی مورد حمایت و یاری قرار گیرند.

وی اظهار داشت: بیشتر زنانی که طلاق می‌گیرند در رده سنی جوان و زیر ۴۰ سال قرار دارند که این افراد بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و بهزیستی نیز در بخش‌های مختلف مددکاری و کاهش آسیب نیز برنامه‌هایی برای آنها دارد که در مجموع هدف از تمام اینگونه برنامه‌های حمایتی در راستای اهداف دولت در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد اضافه کرد: مساله زنان جوانی که بر اثر طلاق تنها می‌شوند با توجه به اینکه آنها ممکن است دارای فرزندانی نیز باشند باید بصورت کلان در جامعه دیده شوند و در راستای رفع مشکلات مالی، مسکن و مشکلات اجتماعی آنها تلاش شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.