حسین محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عوامل شخصیتی علت 9 درصد دیگر طلاق ها می باشد که جهت رفع و کاهش آن لازم است مشاوره های روانشناختی قبل از ازدواج اجباری شود.
وی با اشاره به بروز رسانی سند بومی آسیب های اجتماعی در شهرستان مرند گفت: اولین شاخصه در زمینه آسیب های اجتماعی در مرند، طلاق است که با توجه به الگوی جمعیتی، شیب کندی دارد.
رئیس بهزیستی مرند طلاقهای خاموش را در خانواده ها نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: دو برابر شدن مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی، بیانگر افزایش این نوع طلاق ها در شهرستان مرند است.
محمدزاده همچنین با اشاره به آمار بالای خشونت در شهرستان مرند، گفت: شایع ترین نوع خشونت نیز خشونت کلامی است که با وجود اهمیت آن، زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد.
وی سوء تغذیه را یکی از دلایل خشونت در افراد بیان کرد و گفت: در جهت مقابله با سوء تغذیه کودکان در شهرستان مرند مبلغ 237 میلیون تومان توسط دولت به مهدهای کودک پرداخت می شود و در این راستا ماهانه مبلغ سه میلیون و 500 هزار ریال به 993 کودک تعلق می گیرد.
رئیس بهزیستی مرند فقر و عدم مهارت والدین در فرزند پروری را از دیگر عوامل بروز خشونت برشمرد و اعلام کرد: مرند اولین شهرستان در آذربایحانشرقی است که طرح اورژانس اجتماعی 123 و پایش و غربالگری در زمینه بیماری های روانی در آن اجرا می شود.
9916/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.