به گزارش ایرنا ، محمدابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در نشست کمیته تخصصی مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد ، تصریح کرد: مشارکت های اجتماعی با حضور سازمانها و نهادهای مدنی است که متشکل از افراد دغدغه مند است.
وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید و وزارت کشور، اصل فعالیت خود را در حوزه اجتماعی، مشارکت های اجتماعی قرار دادند و در این دولت به این حوزه بها داده شد. امروز مسائل اجتماعی دوران طلایی خود را می گذراند چون در سطح کلان پیگیری می شود و برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه رنگ و بوی مسائل اجتماعی گرفته است.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توجه و تمرکز کلان کشور روی مسائل اجتماعی، فرصت به حساب می آید و باید همه از آن استفاده کنند، افزود: راه برون رفت از آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه، مشارکت اجتماعی است و چگونگی پیگیری و ارائه طرح ها به سمن ها باز می گردد.
وی اضافه کرد: کار در سمن ها دقیق، ارزان و به بهترین صورت انجام می شود. سمن ها جایگاه تصمیم سازی برای مدیران و مسئولان را دارند و به این نقش اهتمام داشته باشند.
الهی تبا در ادامه اظهار داشت: در زلزله غرب استان، از ظرفیت سمن ها در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های روحی و روانی بخوبی استفاده شد. با استفاده از نیروهای منطقه بیماری های واگیردار و آسیب های رفتاری کاهش پیدا کرد و کنترل شد.
وی گفت: در موضوع مناطق حاشیه شهر، پنج دفتر تسهیل گری برای 10 منطقه ایجاد شده و کارهای خوبی انجام شده و دستگاهها براساس داده های این مرکز برنامه های خود را هدفمند و تکلیف مدار کرده اند. آموزش و پرورش 286 مدرسه در این مناطق را در دست تجهیز دارد و در مجموع رسیدگی های مطلوبی در حال انجام است.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: اداره ورزش و جوانان نیز 80 زمین چند منظوره و غیرمسقف را برای 80 روستا و هشت منطقه کرمانشاه پیش بینی کرده و علوم پزشکی نیز اعتباراتی را برای افزایش مراکز درمانی مناطق حاشیه شهر قرار داده است.
وی در ادامه عنوان کرد: رشد طلاق ، سال گذشته در استان متوقف شد و این روند امسال هم دنبال خواهد شد و به تمام استان تعمیم داده می شود.
این مقام مسئول ، توانمندسازی شهروندان را مهم ترین کار در کنترل آسیب های اجتماعی دانست و گفت: هنر ما آموزش مهارت و توانمندسازی شهروندان، صیانت از خانواده، آموزش جوانان و آگاه سازی والدین است. سبک زندگی تغییر کرده و اخبار در کسری از ثانیه رد و بدل می شود. بمباران خبری برای افراد فاقد آموزش و ظرفیت می تواند آسیب به بار آورد.
وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در بودجه به استان اختصاص داده شده است، گفت: متوسط سرانه درآمد کشور به نسبت جمعیت یک میلیون و 385 هزار تومان است، کرمانشاه 35 درصد این میزان درآمد تعیین شده اما در اعتبارات هزینه ای، سهم کرمانشاه 225 هزار تومان تعیین شده که بیشتر از متوسط کشور است. در اعتبارات عمرانی نیز کرمانشاه سهمش بیشتر از متوسط کشوری تعیین شده و در مجموع استان بیشتر از میانگین استانها بودجه می گیرد.
الهی تبار رویکرد کلان کشور به کرمانشاه را مثبت دانست و افزود: البته استان برای قرارگیری در جایگاه اصلی خود، علاوه بر دیدگاه ملی، به تلاش از درون نیز نیاز دارد. می طلبد که همگان حرف از امید بزنند و مشوق سرمایه گذاران برای ورود به استان باشند.
معاون استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه برجسته سازی مسائل منفی مشکلی را حل نخواهد کرد ، گفت: کرمانشاه چهره زیبای ایران اسلامی است تلاش کنیم که برندهای خوب استان احصا شده و مطرح شوند تا حال و هوای خوشی از استان نمایان شود و سرمایه‌گذاران آن ، راغب به آمدن شوند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.