مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ما آموزش را مبنای اصلی و اساسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌دانیم و بر این باوریم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شفیع شفیعی در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اردبیل اظهار کرد: ما با یک روند روبه رشد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دغدغه خانواده‌ها در این زمینه روبرو هستیم که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق تلاشمان را انجام دهیم تا تاثیرگذاری این آسیب‌ها به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه در کشور برخی از آسیب‌ها نظیر اعتیاد، طلاق، موادمخدر و حاشیه‌نشینی در اولویت مسئولان و برنامه‌ریزان با هدف پیشگیری و به حداقل رساندن دامنه‌های آسیب‌آفرین آن مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی موظف شدند تا با محوریت وزارت کشور و نهادها و دستگا‌ه‌های مختلف کنترل این آسیب‌ها در کانون توجه قرار گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: آموزش و پرورش در امر پیشگیری از این آسیب‌ها به عنوان یک نهاد آموزشی نقش مهم و تاثیرگذاری را دارد چرا که بیش از 230 هزر نفر دانش‌آموز به همراه والدین و خانواده‌های آنها تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار دارند و هیچ دستگاهی چنین توان ارائه خدمات پیشگیرانه را به شکل گسترده ندارد.
شفیعی مبنای پیشگیری را توجه به آموزش آن هم آموزش‌های کاربردی اعلام کرد و گفت: در استان اردبیل چند آسیب‌ مهم به ویژه حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و خشونت نظام اجتماعی و خانوادگی ما را به شدت تهدید می‌کند که سعی می‌کنیم تا براساس تفاهمنامه‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط آموزش و ارتقای مهارت نسل آینده را به عنوان محور کارها قرار دهیم که در این راستا توانمندسازی دبیران آموزش و پرورش بسیار مهم و حیاتی است.
وی تصریح کرد: همه در بحث آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند و در قبال این شرایط خطیر و حساس از معلم و مدیر گرفته تا روسای ادارات و نهادها مسئولیت خطیری را در کاهش این دغدغه‌ها دارند و باید در مدرسه و اداره روحیه مسئولیت‌پذیری را به همراه حلب مشارکت‌های مردمی تقویت کنیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی اصل مهم در این بخش استفاده از توان مشارکت نهادها و تشکل‌های مردمی است که به یقین با مسئولیت‌پذیری در این بخش می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.