محسن رعنایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این رقم را مربوط به مطالبات سال های 96 و 97 موسسات طرف قرارداد دانست و افزود: 12 بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بیمه سلامت استان قرارداد دارند.
وی با بیان اینکه پارسال یکهزار و 760 میلیارد ریال در استان هزینه شد گفت: از این میزان 460 میلیارد ریال برای بیمه شدگان روستایی هزینه شده و یکهزار و 290 میلیارد ریال به بیمارستان ها و مراکز خصوصی پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه با 610 موسسه برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرارداد داریم، گفت: برخی از مراکز هم اکنون از این اداره کل طلب دارند که برای پرداخت بدهی آنها تلاش می کنیم.
رعنایی با بیان اینکه پرداخت ها در سال 97 منظم شده، افزود: هم اکنون ماهانه یک نوبت پرداخت به مراکز درمانی و موسسه های طرف قرارداد داریم.
وی اظهار داشت: کل مطالبات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا پایان تیرماه و نیز هفت درصد مطالبات ماههای مرداد، شهریور و تیر پرداخت شده و بدهی پزشکان، رادیولوژی ها و آزمایشگاه ها نیز تا پایان خردادماه تسویه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی شمار افراد زیر پوشش خدمات این اداره کل را 631 هزار نفر اعلام و بیان کرد: 550 هزار نفر، معادل 87 درصد بیمه شدگان استان بدون پرداخت حتی یک ریال، زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند.
رعنایی با بیان اینکه افزون بر 60 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردارند، افزود: از مجموع این بیمه شدگان 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستایی ، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20 هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
وی اظهار داشت: از مجموع 631 هزار نفر بیمه شده، 550 هزار نفر که شامل بیمه روستایی و همگانی است به صورت رایگان بیمه شده اند و هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنند.
رعنایی اظهار داشت: خراسان شمالی دارای بافت روستایی است و حدود 50 درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند به همین علت آمار این بیمه شدگان ما نسبت به استان های صنعتی بیشتر است.
وی افزود: اگر بیمه شدگان روستایی نظام ارجاع را رعایت کنند تنها مشمول پرداخت 5 درصد هزینه های بستری خواهند شد که این رقم در مورد دیگر بیمه شدگان 10 درصد است.
رعنایی، بر لزوم مدیریت منابع مالی تاکید کرد و اظهار داشت: در سال 97 علاوه بر کنترل منابع و مصرف، برنامه ریزی شده تا پرداختی ها به موقع انجام شود تا بر کمیت و کیفیت خدمات تاثیر داشته باشد.
وی بر تامین منابع به موقع بیمه سلامت استان تاکید کرد و افزود: باید موسسات طرف قرارداد نیز هزینه های پرسنلی، خرید دارو و تجهیزات را به موقع انجام دهند تا ارائه خدمات به بیمه شدگان با مشکل مواجه نشود.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 653 هزار و 684 نفر آنان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.