به گزارش ایرنا، پرویز رمضانی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بیمه سلامت افزود: برهمین اساس مطالبات چهار ماه نخست سال جاری بیمارستان های آموزشی بطور قطعی و بدهی های مرداد و شهریور ماه به آنها نیز 70 درصد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: همچنین مطالبات داروخانه های خصوصی در سه ماه اول به صورت قطعی و 60 درصد مطالبات تیرماه را تسویه کرده ایم.
رمضانی اضافه کرد: همچنین مطالبات پزشکان، آزمایشگاه ها و فیزیوتراپی ها و سایر موارد در سه ماه نخست امسال به صورت قطعی پرداخت شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به راه اندازی سامانه استحقاق سنجی این بیمه گفت: این سامانه با اتصال به پایگاه‌های برخط دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌ ای و بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های مهم بیمه سلامت در سال جاری عملیاتی کردن طرح برطرفی هم‌ پوشانی بیمه‌ای در استان است و بیمه شدگانی که دارای 2 نوع دفترچه بیمه ‌ای هستند یکی از آنها باطل می‌ شود.
رمضانی از همه بیمه شدگانی که دارای 2 دفترچه هستند خواست نسبت به رفع هم پوشانی بیمه ها اقدام کنند تا در زمان دریافت خدمت با مشکل روبرو نشوند.
وی تاکید کرد: رفع هم‌ پوشانی بیمه ‌ای یکی از الزام های قانون برنامه ششم توسعه است و بر اساس شعار 'هر ایرانی یک دفترچه بیمه' این طرح با جدیت در استان دنبال می شود.
رمضانی گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیک هر فرد باید یک نوع دفترچه درمان داشته باشد تا بر اساس آن بتوان منابع مالی سازمان را مدیریت و خدمات یکسانی به بیمه شدگان ارائه کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر 45 درصد جمعیت استان معادل 490 هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که 70 درصد آنان مربوط به صندوق روستایی و عشایر، 16 درصد کارکنان دولت، 10 درصد بیمه سلامت همگانی و ایرانیان و 4 درصد سایر اقشار هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: 28 درصد بیمه شدگان سلامت استان در شهرستان دشتستان، 16 درصد در بوشهر و کمترین تعداد با 4 درصد در شهرستان دیلم هستند.
وی با اشاره به افزایش هزینه‌های درمانی افزود: هزینه‌های درمانی بیمه شدگان سلامت از 880میلیارد ریال در سال 1392 به یکهزار و 570 میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافته این درحالی است که در سال گذشته تنها یگهزار و 280 میلیارد ریال حق بیمه دریافت شده است.
رمضانی یادآور شد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی از جیب مردم در بخش سلامت از 60 درصد در سال 92 به 35 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در زمان حاضر 950 بیمار خاص در استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند که به طور میانگین برای هر نفر از این بیماران 100 میلیون ریال هزینه می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.