سعید فرجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود یک میلیون همدانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند که 58 درصد جمعیت استان را شامل می شود.
وی اضافه کرد: افراد زیر پوشش بیمه سلامت شامل پنج بخش کارکنان دولت، روستاییان، ایرانیان، همگانی و سایر اقشار است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: بیمه شدگان صندوق ایرانیان با پرداخت 50 درصد حق بیمه یعنی ماهانه 220 هزار ریال می توانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
فرجی بیان کرد: پزشکان عمومی و متخصص مستقر در کلینیک های طرف قرارداد بیمه سلامت در بخش خصوصی و دولتی غیردانشگاهی و دانشگاهی به بیمه شدگان این مجموعه خدمات ارائه می دهند.
مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت از سال 93 تاکنون هزینه های این مرکز تا چهار برابر افزایش یافت.
فرجی هزینه درمان و تعهدات بیمه سلامت به موسسات را چهار هزار میلیارد ریال براورد کرد که هم اینک 850 میلیارد ریال به مراکز دولتی و 150 میلیارد ریال به بیمارستان ها بدهکار است.
وی بیان کرد: با توجه به محدود شدن اعتبارات بیمه سلامت از ابتدای امسال، بنابراین برای ارائه خدمات در مراکز طرف قرار داد سقف تعیین شد.
مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: مراجعات مکرر و بیش از نیاز شهروندان برای انجام آزمایش خدمات تشخیصی و تصویری بار مالی زیادی به دوش بیمه سلامت گذاشته است.
وی کاهش 10 درصد هزینه ها را از اولویت بیمه دانست و اظهار داشت: به منظور ایجاد تناسب در هزینه ها منطبق بر اعتبارات پیش بینی شده، با نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نشست های تخصصی برگزار شد.
مدیرکل بیمه سلامت همدان استقرار سازمان الکترونیک با هدف پرونده الکترونیک سلامت، صدور نسخه الکترونیک و حذف دفترچه، اجرای سیستم ارجاع بصورت الکترونیک و پزشک خانواده را از اهداف بیمه سلامت دانست.
فرجی پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی بیمه شدگان، رعایت حقوق و شهروندی با استقرار میز خدمت را از دیگر اولویت های این سازمان دانست و گفت: در 23 دفتر پیشخوان و نمایندگی سازمان خدمات بیمه سلامت ارایه می شود.
سوم آبان سالگرد تصویب قانون بیمه همگانی سلامت است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.