محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان 460 میلیارد ریال برای بیمه شده های روستایی این استان هزینه شده و همچنین یکهزار و 290 میلیارد ریال نیز به مراکز خصوصی پرداخت شده است.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه با 610 موسسه برای ارائه خدمات به بیمه شده ها قرار داد داریم گفت: برخی از مراکز هم اکنون از این اداره کل طلب دارند که برای پرداخت بدهی آنها تلاش می کنیم.
رعنایی اظهار داشت: 12بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرار داد دارند.
وی افزود: بدهی دانشگاه علوم پزشکی این استان را تا مرداد ماه سال گذشته و بدهی پزشکان، رادیو لوژی ها، آزمایشگاه ها را نیز تا آذرماه پرداخت کرده ایم.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه وضعیت داروخانه ها نسب به سایر موسسه ها در این خصوص بهتر است اما طلب آنان نیز تا بهمن سال گذشته پرداخت شده و مابقی مانده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: یکی از اهداف پرداختی اخیر این اداره کل به دانشگاه ها و مراکز طرف قرار داد تامین منابع مالی لازم برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها بوده است تا مراکز درمانی در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشوند.
رعنایی بر مدیریت منابع مالی تاکید کرد و اظهار داشت: در سال 97 علاوه بر کنترل منابع و مصرف برنامه ریزی شده است تا پرداختی ها به موقع انجام شود تا بر کمیت و کیفیت خدمات تاثیر داشته باشد.
وی بر تامین منابع به موقع بیمه سلامت استان تاکید کرد و افزود: باید موسسه های طرف قرار داد نیز هزینه های پرسنلی، خرید دارو تجهیزات را به موقع انجام دهند تا خدمات به بیمه شده ها نیز با مشکل مواجه نشود.
به گزارش ایرنا 30 درصد بیمه شده های این استان بیش از یک دفترچه دارند.
651 هزار و 684 نفر از شهروندان این استان بیمه شده های بیمه سلامت هستند، اما برخی از بیمه شده ها دو تا سه دفترچه دارند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 131 هزار و 52 نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی و 57 هزار و 396 نفر نیز عضو صندوق کارکنان دولتی هستند.
بیمه شده های روستایی نیز شامل 420 هزار و 796 نفر در این استان است و یکهزار و 37 نفر نیز عضو صندوق ایرانیان یا خویشتن فرما هستند.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.