محمد دانشگر روز دوشنبه در نشستی خبری که در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی برگزار شد، افزود: دولت تدبیر و امید با نگاهی ویژه به آب شرب روستاها ، اعتبارات مناسبی از محل صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با توجه به اعتباراتی که در سال 1396 به این امر اختصاص یافت 53 طرح در قالب 185 روستا با جمعیت 148 هزار نفر در حدفاصل هفته دولت پارسال تا امسال با هزینه 463 میلیارد ریال اجرا شده و به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: اقدام ویژه دیگر شرکت آبفای روستایی استان، اجرای طرح دفع بهداشتی فاضلاب از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی است.
دانشگر افزود: از این محل، پنج طرح با سه هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود که عملیات کلنگ زنی نخستین طرح آن در یک روستای نیشابور در هفته دولت با اعتبار 680 میلیارد ریال آغاز شد.
وی ادامه داد: امید است با اجرای این طرح ها به موضوع صیانت از منابع آبی، جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی و نیز بازچرخانی آب برای مصارف کشاورزی کمک شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: افتخار دیگر این شرکت آن است که با اقدامات صورت گرفته توانسته بحث آبرسانی سیار را، که یکی از مسائل حوزه روستایی استان است، از هزار روستا به 485 روستا برساند و امید است که بتواند تا انتهای برنامه ششم توسعه، آبرسانی تانکری را به صفر برساند.
وی تاکید کرد: آبرسانی با تانکر سیار به روستاها به معنای نبود آب در این روستاها نیست بلکه بعضا به دلیل خشکسالی طولانی، با تغییر کیفیت منابع آبی مواجه شده اند که نیاز است آب شرب آنان با تانکر تامین شود.
وی ادامه داد: هم اکنون حذف آبرسانی با تانکر به روستاها از طریق نصب دستگاههای آب شیرین کن صورت می گیرد که تاکنون 36 دستگاه نصب شده و در برنامه است که امسال 20 دستگاه دیگر در استان نصب شود.
1922/3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.