مهدی راشدی روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه تصفیه خانه فاضلاب گلبهار افزود: تصفیه خانه 30 هزار مترمکعبی شهرجدید گلبهار نیز با چهار مدول هر یک با ظرفیت هفت هزار و 500 مترمکعب با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به روش بی.او.تی یا 'خرید تضمینی' پساب اجرا شده است.
وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برای این پروژه هزارو 200 میلیارد ریال است و به منظور جمع آوری و تصفیه فاضلاب 200 هزارنفر جمعیت آتی شهرجدید گلبهار پیش بینی شده و هم اینک آماده دریافت فاضلاب است.
شهرجدید گلبهار با 70 هزار نفر جمعیت، برای 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است. ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت سال 1372 به عنوان نخستین مصوبه 'طرح جامع شهرهای جدید' به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با زیر پوشش بردن یک میلیون و 800 هزار مشترک، خدمات آبرسانی به ساکنان 73 شهر را در این استان(به جز کلانشهر مشهد) در بخش تامین و توزیع آب بر عهده دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.