به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روز شنبه به نقل از ' مسعود مقدسی ' اعلام کرد: با ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب، سرانه مصرف آب در شهرستان فریدونشهر از 175 به 160 لیتر در شبانه روز کاهش یافته است هرچند این رقم باید باز هم کاهش یابد.
وی افزود: خشکسالی های اخیر تاثیر بسزایی بر منابع آبی منطقه فریدونشهر داشته بطوریکه دبی چشمه لنگان از چهار هزار به 150 لیتر در ثانیه کاهش یافته است اما با این وجود با تلاش های صورت گرفته آب شرب مردم بصورت پایدار تامین شد.
مقدسی با بیان اینکه 35 هزار نفر از ساکنان شهرهای ' فریدونشهر ' و ' برف انبار' به همراه سه روستای مجاور آنها زیر پوشش خدمات اداره آب و فاضلاب ( آبفا )فریدونشهر قرار دارند، تصریح کرد: در چند سال اخیر سعی شد با انجام اقدامات فرهنگی، مردم را با تغییر اقلیم در این منطقه سازگار کنیم.
مدیر آبفای فریدونشهر به کاهش مصرف آب در شهرک صنعتی برف انبار نیز اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف آب در این شهرک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد کمتر شده است.
مقدسی به سرانه بالای مصرف آب ساکنان روستاهای تحت پوشش این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مصرف سرانه آب در این سه روستا حدود 250 تا 260 لیتر در شبانه روز بود که این حجم در سال جاری به 220 لیتر در شبانه روز کاهش یافته است.
چشمه لنگان یکی از سرشاخه های تامین کننده رودخانه زاینده رود و منابع آب شهرستان فریدونشهر است.
سد و تونل چشمه لنگان برای تأمین و انتقال آب به میزان 120 میلیون متر مکعب در سال و به منظور تامین آب کشاورزی و شرب حوضه زاینده رود در سال 1384 در فریدونشهر به بهره برداری رسید.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب اصفهان است.
3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.