به گزارش ایرنا، به مناسبت میلاد خجسته آن امام همام روز یکشنبه همه صحن و سرای بارگاه رضوی غرق نور و بوی گلهای بهاری بود، عطر معنویت به همراه بوی عنبر و گلاب مشام عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نوازش می داد و از هر گوشه از این حرم قدسی صدای مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران به گوش می رسید.
زائران و مجاوران چون سالهای گذشته امروز رهسپار حرم مطهر رضوی شدند تا این عید خجسته و میلاد فرخنده را به فرزند بزرگوار امام سجاد(ع) تبریک گفته و عرض ارادت خود را به ساحت مقدس امام هشتم(ع) نشان دهند.
جشن محوری پنجم شعبان المعظم برای سالروز میلاد خجسته امام سجاد(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد و ذاکران اهل بیت به شعرخوانی در وصف آن امام همام و مدیحه سرایی پرداختند.
سخنران این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام سجاد(ع) گفت: زنده نگه داشتن عاشورا، بیان دعا، تربیت نیروهای ویژه مثل ابوحمزه ثمالی، سرپرستی مستمندان و فقرا و برخورد محکم با حکومت از جمله مهمترین اقدامات حضرت زین العابدین(ع) در زمان امامت ایشان بود.
حجت الاسلام ناصر رفیعی افزود: رساله حقوق امام سجاد(ع) جامع‌ترین رساله در زمینه حقوق بشر است، از این رو جا دارد که این کتاب ارزشمند وارد مجموعه کتابهای درسی دانش آموزان و دانشجویان شود.
استاد حوزه و دانشگاه، کادرسازی و تربیت نیروی انسانی برای ترویج اسلام را از دیگر اقدامات مهم امام سجاد(ع) ذکر و بیان کرد: امام چهارم شیعیان بیشتر بر کادرسازی نیروی انسانی تمرکز داشتند و 170 شاگرد را تربیت کردند تا زمینه ساز گسترش نیروی انسانی برای دوران امام صادق(ع) باشند.
همچنین به مناسبت سالروز میلاد خجسته امام سجاد(ع) کتب خطی صحیفه سجادیه و قرآن منسوب به دستخط ایشان در گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی واقع در حرم رضوی در اختیار کتابخوانان و علاقه مندان به اهل بیت(ع) قرار دارد.
به گفته رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: قدیمی ترین و تنها نسخه صحیفه سجادیه مربوط به اوایل قرن پنجم هجری قمری(416-417) در گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می شود.
حجت الاسلام محمدحسن نوری نیا افزود: در گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، 160 نسخه خطی و چاپ سنگی از کتاب صحیفه سجادیه و یک نسخه قرآن منتسب به دستخط حضرت سجاد (ع) وجود دارد.
وی گفت: این نسخ به دلیل خط و تذهیب هنرمندانه آنها از منابع نفیس کتابخانه آستان قدس رضوی به شمار می روند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.