به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه در این همایش گفت: مردم با حضور بموقع در فتنه های پس از انقلاب با شناخت وظیفه به انقلاب کمک کردند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه خدمت و خدمتگزاری امری پسندیده ای است گفت: با آنکه خدمت در همه فرهنگ ها وجود دارد، تعریف آن در فرهنگ اسلامی و غربی یکسان نیست.
وی افزود:خدمت دردیدگاه غرب یا براساس دیدگاه های ماتریالیستی ومادی گرایی است یابراساس تعاریف اومانیستی و انسان گرایی که هر دو برمبنای دگرخواهی منفعت طلبانه است؛ حتی حقوق بشر در این تعریف برمبنای تامین منافع صورت می گیرد.
رئیسی خدمت دردیدگاه اسلامی راخدمت در راه خدا و با نیت رضایت او یا انسان کامل یعنی امامان و معصومان علیهم السلام خواند و بیان داشت: بر اساس این تعریف در آستان قدس رضوی مفهوم خادم، مخدوم و خدمت را توسعه داده ایم.
تولیت آستان رضوی گفت:‌افراد علاوه ‌بر حضور در حرم مطهر امام رضا علیه السلام می توانند به نام این امام در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تبلیغی به نیازمندان خدمت کنند.
تولیت آستان قدس رضوی خادم یاران را در زمره افرادی دانست که با حضور داوطلبانه طی ایام دلخواه در حرم امام رضا علیه السلام علاوه‌بر حضور در بارگاه آن حضرت، به خدمت به مردم با نیت رضایت امام هشتم می پردازند.
همچنین مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان فارس با بیان اینکه یک هزار و 520 خادم یار در استان فارس نام نویسی کرده‌اند گفت: مراحل پذیرش هزار تن آنان طی شده است و مقدمات حضور این خادم یاران در حرم مطهر امام رضا علیه السلام فراهم شده است.
جابر مهدی یار افزود: رسیدگی به ایتام، نیازمندان، مشاوره، کمک به محرومان، فعالیت های تبلیغی و نیز ارائه خدمات به زلزله زدگان کرمانشاه از فعالیت های مهم نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس است.
خبرنگار:‌سیده میترا متین نژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.