رئیس اداره ورزش و جوانان فیروزه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این رقابتهای یک روزه با حضور 200 چوخه کار در وزنهای 66، 74، 84، 96 و به علاوه 96 از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، البرز، تهران، مازندران، گرگان، قم و سمنان برپا شده است.
محمدحسین قائمی گود کشتی باچوخه گرماب را دومین گود بزرگ کشتی باچوخه کشور پس از گود زینل خان اسفراین ذکر و بیان کرد: این مکان همه ساله هنگام برگزاری مسابقات کشتی با چوخه پذیرای 25 هزار تماشاچی و علاقه مند از سراسر کشور است.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار پوشش تصویری مسابقات باچوخه از 2 شبکه تلویزیونی ورزش و خراسان رضوی انجام می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان فیروزه گفت: 'طرح جامع گود کشتی' نیز برای ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی گرماب تهیه شده اما به منظور تکمیل، ساخت جایگاه میهمانان ویژه و سرویسهای بهداشتی نیازمند چهار میلیارد ریال اعتبار است.
وی افزود: بانی و حامی اصلی برگزاری این برنامه مردم هستند که هر سال با حمایت شورای اسلامی روستای گرماب و نهادهای مسئول مسابقات کشتی باچوخه را برگزار می کنند.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ‌با استقبالی که مردم از این ورزش می کنند گود کشتی گرماب نیازمند توسعه بیشتر می باشد ولی طی سالهای گذشته کشتی باچوخه زیاد مورد توجه مسئولان نبوده است.
حمید گرمابی افزود: ورزشهای سنتی باعث ایجاد نشاط در بین مردم به خصوص جوانان می شوند و در این ارتباط با توجه به استقبالی که از برگزاری کشتی باچوخه در گود کشتی گرماب صورت می گیرد این گود از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است.
روستای پنج هزار نفری گرماب در 19 کیلومتری جنوب غرب فیروزه قرار دارد. مرکز شهرستان 43 هزار نفری فیروزه در فاصله 147 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
1922/9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.