رضا سیار عصر دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با تبریک آغاز سال 1396 اظهار کرد: تعداد مراجعه کنندگان برای ثبت نام بیش از این تعداد بود که برخی از افراد به خاطر نقص مدارک، ثبت نام‌شان کامل نشده است که در روزهای آتی با ارائه بقیه مدارک ثبت نام خود را کامل می کنند.
وی افزود: از این تعداد 50 تن با مراجعه به فرمانداری شهرستان قم برای شوراهای اسلامی شهرهای استان قم ثبت نام کرده اند که 48 تن برای شهر قم و 2 تن برای شهر قنوات ثبت نام کردند.
وی با بیان این که 57 تن نیز برای روستاهای 5 بخش استان قم ثبت نام نموده اند ، ادامه داد: به ترتیب برای روستاهای بخش های سلفچگان، مرکزی، خلجستان، جعفرآباد و کهک در بخشداری های مربوط 28، 11، 8، 7 و 3 تن ثبت نام کرده اند.
ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و 5 بخشداری تابع آن تا ششم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور هم زمان در سراسر کشور برگزار می شود.
استان قم دارای یک شهرستان قم و 5 بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
سیار با بیان این که در پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهر قم 13 تن عضو شورای اسلامی این شهر می شوند، گفت: تعداد اعضای شورای اسلامی 5 شهر خلجستان، جعفرآباد، قنوات، سلفچگان و کهک نیز هر کدام 5 تن است که در مجموع 38 تن برای شوراهای اسلامی «شهر» استان قم انتخاب می شوند.
وی با بیان این که در بیش از 130 روستای استان قم، شورای اسلامی روستا تشکیل می شود، اظهار کرد: تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستا بر اساس جمعیت آنان 3 یا 5 تن است، از این رو در استان قم بیش از 400 تن برای عضویت در شوراهای اسلامی «روستا» انتخاب می شوند.
فرماندار شهرستان قم خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم که در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان قم حدود 2 هزار تن برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کنند.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.