محمدرضا حیدری؛ سه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تعامل و ارتباط با همه افراد تاثیرگذار و جریان های مستقر در مشهد برای شکل‌گیری تعامل سازنده ای که بتواند به توسعه شهر کمک کند، ضروری است.
وی بیان کرد: رونق حوزه فرهنگ و هنر، بازگشت نشاط و سرزندگی به محیط شهری، حل مشکلات مردم در حوزه تعامل با شهرداری، بازگشت سرمایه به شهر و تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله ماموریت های شورای پنجم است.
حیدری خاطرنشان کرد: شفافیت حداکثری برای اعتمادسازی بیشتر با شهروندان و توسعه متوازن، عدالت محور و فعالیت بیشتر در حوزه مناطق کم برخوردار از برنامه های جدی مدیریت شهری برای سال آینده است.
وی با تاکید بر انضباط مالی در مدیریت شهری، افزود: برای شفاف سازی فعالیت های شهرداری نظارت جدی در این حوزه اعمال می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با مرور حوادث تلخ و شیرین سال جاری، افزود: زلزله ای که اوایل امسال اطراف مشهد و شهر رضویه را لرزاند، هشداری بود برای توجه بیشتر به بازسازی بافتهای فرسوده که امیدواریم طرح دولت در حوزه بازآفرینی با کمک شهرداری و دستگاه های مرتبط سال آینده وارد مرحله عملیاتی شود.
حیدری ادامه داد: صعود بی بازگشت کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه از دیگر حوادث ناگوار امسال بود که حضور، همبستگی و همراهی مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمانان نشان از پیوند مردم با جامعه قهرمانی شهر و کشور بود.
حیدری با اشاره به اعتراض و حوادث دی ماه در مشهد نیز گفت : جدا از اتفاقات ناگوار و خلاف قانونی که اتفاق افتاد، اصل اعلام خواسته‌ها، مطالبات و انتظارات مردم امری بحق است و شنیدن صداها و انتظارات مردم در بین همه مسئولان نظام به عنوان یک نکته اساسی و مهم تلقی می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را حماسه ای شکوهمند خواند و تصریح کرد : مردم در این انتخابات به گفتمان گفتگومحور و مردم‌سالاری در مدیریت شهری رای دادند و خواستار تغییر در شرایط زندگی و بویژه در محیط شهری خود شدند.
حیدری با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در روز گذشته ، افزود: این عدد به زودی به 330 دستگاه می رسد.
وی با بیان اینکه نوسازی بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد در شرایطی رقم خورده که شهرداری از نظر مالی و اقتصادی در تنگناست، گفت: ناوگان فرسوده حمل و نقل سهم زیادی از آلودگی هوای شهر را به خود اختصاص داده و هرچه سریعتر باید نوسازی شود.
حیدری با اشاره به در دست اجرا بودن ساخت خیابان دوسطحی آیت الله واعظ طبسی افزود: این خیابان اولین الگوی حرکت پیاده‌رو به سمت حرم مطهر است که در روزهای آینده بهره برداری می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در شرایط موجود حفظ انسجام ملی، بازسازی امید، اعتماد، ارتقای سرمایه اجتماعی و مطمئن ساختن جامعه به کارآمدی مدیریت شهری از رویکردهای اساسی شورای شهر مشهد است و ایجاد محدودیت و سنگ اندازی در مسیر اصلاح و تغییر در چهارچوب قانون را در تقابل با خواست مردم و فعالیتی ضد انقلابی می دانیم.
حیدری با اشاره به فرا رسیدن روز بزرگداشت شهید، افزود: شهدا، ایثارگران، آزادگان ، جانبازان و خانواده های شهدا با ایستادگی خود نهال استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را آبیاری و تثبیت کردند.
وی بیان کرد: در اقدامی جدید از سوی مدیریت شهری، در روزهای اخیر تصاویر فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی در قاب های عکس در سطح شهر به نمایش گذاشته که اقدام برای تکریم و بزرگداشت شهدا ادامه خواهد داشت.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.