محمدرحیم نوروزیان روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: در فضای کنونی و اقدامات بی خردانه رئیس جمهور آمریکا و نیز سیاست مکارانه آن کشور بیش از هر چیز انسجام و اتحاد ملی ضرورت دارد.
وی ادامه داد: امروز نباید دعواهای خانگی را بزرگ کنیم. مشکل اصلی ما دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در این راستا باید انسجام و اعتماد داخلی را تقویت کنیم.
فرماندار مشهد در ادامه اداره ایم کلانشهر را نیازمند ساز و کارهای مشخص ذکر و بیان کرد: باید نحوه خدمات دهی به ارباب رجوع در ادارات بگونه ای باشد که به رضایت مردم از نظام منجر شود.
وی همچنین موضوع حاشیه نشینی را در مشهد پیچیده توصیف و بیان کرد: ساخت و سازهای بی رویه در حریم شهر و خارج از محدوده شهری موضوعی مهم است که نظارت و پیگیری آن در حریم شهر بر عهده شهرداری می باشد.
نوروزیان ادامه داد: شهرداری مشهد در دوره های گذشته کمترین توجه را به این امر داشت و هم اینک نیز اگر اقدامی محوری در این حوزه انجام ندهد موضوع پیچیده تر می شود. فرمانداری هم در زمینه ساخت و سازها در خارج از حریم شهر دارای وظیفه است ضمن آنکه فرمانداری نیز در این سالها کوتاهی کرده است.
وی گفت: در این زمینه باید پیگیری کرد. گروههایی برای اعمال نظارت و اقدام تشکیل می شوند و با هر فردی که تخلف کرده طبق قانون برخورد شود و دستگاه قضایی هم در این زمینه همراه است.
فرماندار مشهد به فعالیت ستاد بازآفرینی و توانمندسازی بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد اشاره و بیان کرد: باید این موضوع نیز با جدیت پیگیری شود و شورای شهر و روسای ادارات در آن حضور فعال داشته باشند.
وی بر ضرورت حضور روسای ادارات و دستگاههای مختلف در نشستها نیز تاکید و بیان کرد: شورای تامین، شورای اداری، شورای بهداشت و سلامت، ستاد خدمات سفر و شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ستاد پدافند غیرعامل از جمله نشستهایی هستند که باید روسای ادارات در آنها حضور یابند.

* بدهی 57 هزار میلیارد ریالی شهرداری مشهد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این نشست گفت: رویکرد اصلی شورای پنجم شهر تعامل و همکاری با همه بخشها و دستگاهها در اداره بهتر شهر مشهد است. برای اداره شهر نیازمند همراهی، همسویی و همدلی عالمانه هستیم.
محمدرضا حیدری افزود: اداره شهر بدون توجه به آینده با توجه به کمبود منابع، فضا و داراییها نمی تواند منطقی باشد. شهرداری مشهد 57 هزار میلیارد ریال بدهی دارد که از این میزان 35 میلیارد ریال مربوط به سررسید اوراق مشارکت تا پایان امسال و نیز 17 هزار میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران است.
وی ادامه داد: در این میان هزینه اداره شهر نیز روزانه 30 میلیارد ریال و در ماه 900 میلیارد ریال می باشد. در این شرایط باید با مدیریت هماهنگ و منسجم نسبت به اداره مشهد اقدام کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین حمل و نقل و ترافیک را مشکل اصلی مردم ذکر و بیان کرد: برای مدیریت این معضل رویکردهای سنتی دیگر جواب نمی دهد. در کنار همه اقدامات فرهنگ سازی و تدبیر راهکارهای نرم افزاری ضروری است زیرا دیگر بزرگ کردن خیابانها و مسیرها پاسخگو نیست. توسعه و تقویت رفتارهای خودکنترلی در مردم به شرط توسعه حمل و نقل عمومی اعم از ریلی و جاده ای در کاهش این معضل راهگشا است.
وی ادامه داد: مدیریت یکپارچه در شهر اقدام دیگری است که از سوی شورای شهر مشهد پیگیری می شود و تا تصویب قانون مربوطه تلاش بر آن است مدیریت هماهنگ شهری محقق شود.
حیدری فروش تراکم در مشهد را معضل دیگری ذکر و بیان کرد: در پی آن هستیم در قالب طرح جامع و تفضیلی در این حوزه برنامه ریزی شود و از رویه های قبلی که تراکم به صورت غیرقانونی و بدون هیچ ضابطه خاصی به فروش می رسید جلوگیری شود. هر چند این اقدام در ابتدا فشار مالی و تنگنای زیادی به شهرداری وارد می کند اما در درازمدت به نفع شهر و شهروندان مشهدی است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.