محمدرضا حیدری در نشست روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ایمنی شهرها و رسیدگی به آن از ماموریتهایی می باشد که در کنار سایر سازمانهای مرتبط در وظایف شوراها و شهرداریها گنجانده شده است.
وی ادامه داد: زلزله غرب کشور در کرمانشاه و زلزله تهران نشان داد باید به موضوع مدیریت بحران، بازسازی و مقاومسازی بافتهای فرسوده، اصلاح زیرساختها و آموزش و پیشگیری توجه جدی داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: 2200 هکتار بافت فرسوده و واقع شدن روی 2 گسل زلزله نگرانی جدی برای مشهد به همراه دارد و باید اصول ایمنی و مقاوم سازی در این کلانشهر جدی گرفته شود.
وی بر توسعه سوله های بحران در مشهد تاکید و بیان کرد: هم اکنون شرایط مطلوبی در این خصوص نداشته و با استانداردها فاصله زیادی داریم. باید در بودجه 1397 به مقوله مدیریت بحران و ساخت سوله ها توجه جدیتر شود تا آمادگی بیشتری برای مواجه با بحران داشته باشیم.
همچنین در این نشست از فرزند شهید محمد منفرد تنها شهید واقعه 23 آذر 57 در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تقدیر شد.
حدود یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در 66 پهنه حاشیه این کلانشهر سکونت دارند. مشهد با 351 کیلومتر مساحت دومین شهر پهناور ایران پس از تهران سالانه پذیرای 27 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است. 60 درصد از گستره این کلانشهر در پهنه های با خطر بالا در حوزه پدافند غیرعامل هنگام وقوع بحران واقع شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.