فرماندار ساوه گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان ساوه در نیمه شب گذشته در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد و در این نشست مصوب شد که ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر دستگاه های اجرایی ساوه که فضاهای مناسب برای اسکان شهروندان داشتند، خدمات رسانی کنند.
محمد بهاروند افزود: تامین کامل بنزین مورد نیاز در جایگاه های سوخت شهرستان در طول شب گذشته نیز از دیگر مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان ساوه بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوهنیز در گفت و گو با ایرنا گفت: شمار مصدومان زمین لرزه شب گذشته در شهرستان ساوه به 13 نفر رسید و اغلب این افراد بر اثر اضطراب و شتاب برای فرار دچار مصدومیت شدند.
نعمت الله عزیزی افزود: شمار مصدومان این حادثه در ساوه تا ساعت 3:45 دقیقه شب گذشته هشت نفر اعلام شده بود.
وی افزود: از همان لحظات نخست زلزله 15 پایگاه اورژانس ساوه و زرندیه را به حالت آماده باش در آمد و از توان پنج پایگاه پشتیبان در نقاط محوری شهر مانند برای ارائه خدمات به شهروندان، بهره گیری شد.
وی گفت: تشکیل نشست کارگروه سلامت در حوادث و پدافند غیرعامل ریاست دانشکده علوم پزشکی و ادارات عضو در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز از دیگر اقدامات انجام شده شامگاه چهارشنبه در ساوه است.
شهردار ساوه نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از زمان بروز حادثه زمین لرزه، نیروهای شهرداری آمادگی ارائه خدمات را داشتند و در سطح شهر حضور داشتند.
سید مهدی حسینی از شهروندان خواست که اگر بر اثر زلزله به خودروها یا منازل شان خسارتی وارد شده، مراتب را تا 24 ساعت آینده به شهرداری اعلام کنند تا در قالب گزارشی برای سازمان مدیریت بحران استان مرکزی ارسال شود.
همچنین سعید کریمی رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز آمادگی نیروهای مدیریت شهری را برای اسکان مردم در بارگاه امامزاده سید اسحاق (ع) از همان آغاز زمین لرزه عنوان کرد و گفت: نیروهای شهرداری آمادگی کامل دارند تا به مردم خدمات ارائه کنند.
نصرت الله احمدی مدیرعامل آتش نشانی ساوه نیز از آمادگی کامل آتش نشانان ساوجی برای اراده خدمات امدادی به شهروندان ساوجی خبر داد.
وی گفت: نیروهای آتش نشانی ساوه، شب گذشته همراه با خودروهای آتش نشان در فضاهای باز و در دسترسی مناطق مختلف شهری در آماده باش کامل بودند.
شهرستان ساوه با 283هزار نفر جمعیت،دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.
/6013/6539/خبرنگار: یحیی معماری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.