عباسعلی نظیری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نوزدهمین عملیات تمرینی زلزله و ایمنی در دبیرستان دخترانه مهدیه اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 90 میلیارد ریال از این کمک ها به صورت غیر نقدی و بقیه نقدی است.
وی بیان کرد: کمک های غیر نقدی مردم استان مرکزی به زلزله زدگان غرب کشور تاکنون از طریق 400 دستگاه تریلر و کامیون به این مناطق ارسال شده است.
جانشین مدیریت بحران استانداری استان مرکزی ادامه داد: عملکرد دستگاه های مختلف این استان در کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور جمع آوری و در حال ارزیابی است.
نظیری اظهار کرد: کمک مردم استان مرکزی به زلزله زدگان غرب کشور کم نظیر بود و با هیچ زبان، گفتار و نوشتاری قابل ذکر نیست.
جانشین مدیریت بحران استان مرکزی در آیین افتتاح نوزدهمین عملیات سراسری زلزله و ایمنی استان مرکزی در دبیرستان مهدیه اراک نیز گفت: هیچ علم و قدرتی قادر به مشخص کردن زمان و مکان زلزله نیست اما باید آمادگی در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله را به صورت مستمر داشت..
نظیری افزود: به طور میانگین در هر 24 ساعت، حدود 90 بار لرزه های خفیف (زیر سه ریشتر) در استان رخ می دهد که این مسئله برای تخلیه انرژی درونی زمین ضروریست.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: توانمندی افراد در زمان حوادث و بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم با عملیات های تمرینی محقق می شود.
علی شیرخانی افزود: افراد باید در شرایط سخت ناشی از بحران ها و حوادث به گونه ای عمل کنند که بتوانند از خود مراقبت کرده و به دیگران کمک دهند.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش طرح های مختلفی برای ارتقای توانمندی دانش آموزان در زمان حوادث و بحران ها دارد که یکی از آن ها اجرای طرح دادرس با همکاری هلال احمر است.
دانش آموزان دبیرستان دخترانه مهدیه اراک در نوزدهمین عملیات سراسری زلزله و ایمنی پس از به صدا درآمدن زنگ زلزله از کلاس های درس خارج شدند و در نقاط امن پناه گرفتند.
نمایش عملی اطفای حریق، حمل مصدوم، درمان های سرپایی و رها سازی از دیگر تمرین های دانش آموزان در این عملیات بود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد.
این زلزله به هفت شهرستان و یکهزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.