دکتر محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد چادر ساعت چهار بامداد امروز (سه شنبه) با هماهنگی سپاه روح الله، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و بیناد مسکن استان مرکزی از طریق هشت کامیون بارگیری و ارسال شد.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر در پی وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه امسال در استان کرمانشاه، تیم های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آواربرداری خود را در کوتاه ترین زمان به مناطق زلزله زده اعزام کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: بامداد روز گذشته (دوشنبه) یک دستگاه مینی بوس با 17 نیروی تخصصی، سه دستگاه آمبولانس، تیم درمان اضطراری، یک دستگاه پی کاپ به همراه سگ های تجسس و 2 دستگاه خودروی کمک دار با 6 نفر نیروی پشتیبان اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: بر اساس نیاز و اعلام مدیریت بحران کشور، روز گذشته (دوشنبه) 2 هزار تخته پتو و یک هزار تخته چادر نیز به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.
محمدی گفت: این استان در زمره استان های معین کرمانشاه نیست اما در این حادثه به عنوان استانی بود که در نخستین ساعات در امر امداد رسانی حاضر شد.
وی اظهار کرد: مشارکت مردم شهرهای مختلف استان مرکزی در کمک به زلزله زدگان چشمگیر بوده و ساعات به ساعت در حال افزایش است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: تمام شعب هلال احمر در شهرستان های مختلف این استان و در اراک علاوه بر شعب در مراکز شهر نیز از طریق چادرهای نصب شده جمعیت، آماده جمع آوری مشارکت های مردمی است.
محمدی تاکید کرد: مردم هر نوع کمک نقدی و غیرنقدی خود را به هلال احمر تحویل دهند و به هیچ عنوان به شماره حساب های مشکوک که در فضای مجازی اعلام می شود، اعتماد نکنند.
وی گفت: هم اکنون مهمترین نیاز مردم زلزله زده کرمانشاه انواع کنسروها، آب معدنی، خشکبار، لباس و پتوی نو است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: به هیچ عنوان لوازم و لباس های کارکرده از مردم دریافت نخواهد شد و انتظار است کمک ها با حفظ شان مردم زلزله زده صورت گیرد.
زمین لرزه یکشنبه شب 7.3 ریشتر و محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده است.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.