محمدرضا بخشایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده این اعلام جرمها بواسطه بازرسیهای صورت گرفته از سوی اداره استاندارد از واحدها و یا گزارش مدیران کنترل کیفیت این مراکز تولیدی و خدماتی انجام شده است.
وی ادامه داد: برخی از اعلام جرمهای صورت گرفته به دلیل فعالیت بدون مجوز یک واحد تولیدی، تولید محصولات بی کیفیت و یا فاقد استاندارد و استفاده ازبرند تقلبی بود که بلافاصله منجر به اعلام جرم اداره کل استاندارد علیه این واحدها شد.
مدیر حقوقی اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: طی این مدت 57 شکایت مردمی از سوی مصرف کنندگان کالاهای مشمول استاندارد اجباری در این اداره کل رسیدگی شد که منجر به رضایت شاکی و یا صدور حکم جبران خسارت شده و تنها چهار پرونده شکایت باز و در حال رسیدگی است.
وی اضافه کرد: 140 مورد توقیف محصول و خدمات فاقد استاندارد در خراسان رضوی انجام شده که عمدتا در حوزه های صنایع غذایی، وسایل و تولیدات ساختمانی و خدمات تفریحی بوده اند. تنها در زمینه شهربازیها ظرف 9 ماه گذشته امسال 550 فقره تجهیزات تفریحی فاقد استاندارد و یا گواهینامه ایمنی در سطح خراسان رضوی پلمپ شده است.
او ادامه داد: 31 فقره عملیات پلمپ خط تولید که بیشتر در صنایع ساختمانی و تولید مصالح نظیر بتن و موزائیک بود در بازه زمانی مذکور صورت گرفته است. همچنین 32 فقره عملیات امحاء در خصوص محصولات غیراستاندارد انجام شد. برخی از این موارد شامل نابودسازی سیلندرهای گاز اکسیژن، سیلندرهای سی.ان.جی، محصولات زیتون پرورده، پنیر پیتزا و سرم پزشکی است.
از مجموع دو هزار و 353 فقره پروانه استاندارد اجباری معتبر در خراسان رضوی صنایع غذایی 50 درصد، صنایع ساختمانی 17 درصد، مکانیک و فلزشناسی 12 درصد و سایر خدمات و واحدهای تولیدی بقیه سهم از پروانه های استاندارد اجباری را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس قانون تولید حدود هزار قلم کالای داخلی به صورت اجباری منوط به رعایت ضوابط استاندارد در ساخت و دریافت نشان استاندارد است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.