علیرضا جمیع به مناسبت روز جهانی استاندارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت پنج هزار بازدید و آزمون نمونه بردای از واحدهای تولیدی محصولات مشمول استاندارد، 11 هزار بازدید از فروشگاهها و مراکز عرضه کالا و 300 خرید نمونه انجام شده است.
وی اظهار کرد: در مدت مزبور به دلیل بروز تخلفات 21 پروانه استاندارد تعلیق و 14 فقره نیز ابطال شده که اغلب در صنایع غذایی و بهداشتی بوده است.
وی گفت: 170 آزمایشگاه همکار در بازرسی و نظارت بر مراکز تولیدی و عرضه کالا با اداره استاندارد همکاری می کنند که 16 آزمایشگاه امسال به این جمع پیوسته اند.
جمیع افزود: 27 فقره اعلام جرم و 30 شکایات مردمی از واحدهای تولیدی و عرضه کالا در استان توسط این اداره کل پیگیری و رسیدگی به آنها در مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی انجام شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: 2 هزار و 777 بازدید از واحدهای تولیدی گاز کپسولی و مراکز سیلندر پرکنی در استان صورت گرفته و 2 هزار و 500 گواهینامه تایید آسانسور در سال 95 توسط شرکتهای بازرسی برای آسانسورهای استان صادر شده که حدود نیمی از این تعداد در نیمه نخست امسال انجام شده است.
وی گفت: نظارت بر 2 هزار و 505 نازل سوخت در جایگاههای عرضه این محصولات از نظر انطباق مقیاسها و صحت در میزان فروش صورت گرفته است.
وی ادامه داد: 255 فقره بازرسی از باسکولهای ثابت همکف و 86 هزار و 888 فقره آزمون نیز برای سنجش دستگاههای سبک توزین انجام شده است.
جمیع افزود: در مدت مزبور 131 پروانه استاندارد اجباری و 26 پروانه تشویقی صادر شده که در مقایسه با 131 پروانه اجباری سال 95 بدون تغییر بوده است.
وی اظهار کرد: همچنین 358 اظهارنامه وارداتی و 408 اظهارنامه صادراتی برای مطابقت کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد صادر شده است.
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در 6 ماه نخست امسال 18 هزار نفر ساعت برای مدیران کنترل کیفیت دستگاهها و کارخانجات مرتبط با استاندارد ، بیش از 700 ساعت آموزش برای کارشناسان و کارکنان این اداره و 11 هزار نفر ساعت آموزشهای برون سازمانی توسط این اداره کل ارائه شده است.
وی افزود: 10 درصد کل پروانه های استاندارد و 10 درصد از کل آزمایشگاههای همکار با استاندارد کشور در استان خراسان رضوی وجود دارد و با وجود اینکه هفت درصد ازجمعیت کشور در این استان ساکن هستند اما از نظر ارائه خدمات و فعالیتهای صورت گرفته در زمینه استاندارد، خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم فعالیتهای استاندارد کشور را دارد.
وی اظهار کرد: چهارم اکتبر هر سال مطابق 22 مهر، روز جهانی استاندارد است.
شعار محوری امسال نیز 'استانداردها شهرها را هوشمندتر می کنند' انتخاب شده که به این معناست که استاندارد فقط به کیفیت کالا و خدمات محدود نمی شود بلکه با بکار بستن اصول استاندارد و هوشمند سازی شهرها در حمل ونقل، ترافیک، ارتباطات شهری، مصرف انرژی می توان به شهرهای پاک، با آلودگی کمتر، مدیریت پسماند بهتر و در مجموع مکانی برای زندگی بهتر دست یابیم.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.