سیدمجید تقوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، هدف اجرای این مبحث را ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از گاز در منازل و به حداقل رساندن مرگ های خاموش عنوان کرد.
به گفته وی این قانون از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز به اجرا درآمده است.
او گفت: مالکان ساختمان برای اجرای طرح مراقبت و نگهداری از تاسیسات گازی منازل قبل از تزریق گاز شبکه به واحدهای مسکونی، فرمهای تعهد این طرح را دریافت کرده و متعهد می شوند شخص واجد شرایطی را به عنوان مسئول نگهداری ساختمان معرفی کنند.
مدیر گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: مسئول نگهداری ساختمان موظف است با بازرسان حقیقی یا حقوقی گاز قرارداد بازرسی منعقد کند و بازرس موظف است هر 2 سال یک بار از شبکه لوله کشی و تأسیسات گاز شامل دودکش ها، دریچه های تأمین هوا، وسایل گاز سوز ثابت و فصلی، شیلنگها، شمارشگر و شیرآلات بازدید و بعد از رفع اشکال تاییدیه صادر کند.
تقوی گفت: این طرح ابتدا در ساختمان های بلندمرتبه با مصرف 160 متر مکعب گاز در ساعت آغاز شده و به تدریج دیگر ساختمان ها را نیز دربرمی گیرد.
او گفت: سال گذشته 39 نفر بر اثر نشت گاز خانگی در استان خراسان رضوی جان باختند که بیشترین مرگ و میر ناشی از حوادث گازی، به علت مسدود بودن دودکش ها روی داده بود.
وی افزود: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بیقراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش قدرت دید، خواب آلودگی شدید و کاهش قدرت عضلانی از جمله علائم اولیه مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.
1922/5132
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.