سید حمید فانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 2 هزار و 532 روستای واجد شرایط گازدار شدن در استان وجود دارد که تا کنون یک هزار و 440 مورد آن گازدار شده اند.
وی اظهار کرد: هم اکنون عملیات اجرایی گاز رسانی به 549 روستا در حال اجراست و شروع عملیات اجرایی 503 روستای دیگر هم در برنامه است .
وی اضافه کرد: حدود یکصد روستای بالای 20 خانوار هم وجود دارد که به دلیل هزینه های سنگین و دوری از خطوط انتقال قابلیت اجرای عملیات گازرسانی را ندارد.
وی گفت : به ازای هر خانوار روستایی بر اساس قانون تا حدود 60 میلیون ریال می توان هزینه کرد و بیش از آن واجد شرایط محسوب نمی شود.
وی عنوان کرد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده،‌ مسال حداقل هر روز پروژه گازرسانی به یک روستا به بهره برداری می رسد.
فانی گفت : همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستای بالای 20 خانوار واجد شرایط استان نیز در هر روز آغاز می شود تا در پایان سال پرونده این روستاها بسته و کار به انجام برسد.
وی ادامه داد : پارسال نیز در مجموع 200 روستای استان در سایه این تلاش ها و اقدامات گازرسانی شده اند.
به گفته وی ، در حال حاضر میانگین ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان 75 درصد است در حالی در ابتدای دولت یازدهم این رقم 60 درصد بود.
وی گفت : بر اساس برنامه ریزی ها و طرح های در دست انجام در پایان فعالیت دولت ضریب پوشش روستایی در استان به 78 درصد افزایش می یابد.
وی افزود: در دولت یازدهم 6 هزار و 600 کیلومتر شبکه گاز در خراسان رضوی اجرا شده که تا پایان فعالیت دولت یازدهم به هفت هزار و 300 کیلومتر می رسد.
وی ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان را هم 99.8 درصد ذکر کرد و گفت : گازرسانی به شهر همت آباد هم به زودی به انجام رسیده و بهره برداری می شود و آخرین شهر هم که' بار ' است تا پایان امسال به انجام می رسد.
شرکت گاز استان خراسان رضوی دو میلیون و 67 هزار مشترک دارد که 368 هزار مورد روستایی و یک میلیون 699 هزار مشترک هم شهری است .
1906/6012 خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.